Leapșa: 2020 review


Deși plănuisem inițial să public o recenzie săptămâna asta, Alex de la Pierduți în Literatură mi-a pasat o leapșă creată de Ghanda, o leapșă pe care nu am cum să o refuz. 2020 a fost un an ciudat. Din multe puncte de vedere a fost groaznic și mă bucur enorm că s-a terminat. Faptul că am intrat în 2021 nu șterge totul cu buretele, dar ne dă cel puțin speranța că lucrurile pot merge mai bine. Să sperăm. Dar acum, să ne întoarcem la oile - pardon, cărțile noastre și să vorbim despre ce a însemnat anul 2020 în materie de cărți.

1) Câte cărți ai citit în 2020?

Cum spuneam și în topul cărților din 2020, am atins un record personal în 2020 și am reușit să citesc un număr impresionant (pentru mine, cel puțin) de 57 de cărți și 17,613 de pagini. Le puteți vedea pe toate în Year in Books pe pagina mea de Goodreads.

2) Dintre ele, care au fost cele mai memorabile (în sensul bun)?

O să menționez câteva cărți diferite de cele pe care le-am introdus în top, chiar dacă nu sunt cele mai memorabile. Dar sunt cărți bune, care mi-au plăcut și m-au impresionat într-o anumită măsură: Sadie de Courtney Summers, Frângere și har de Jack Deere, The Artisan Soul de Erwin McManus, Chosen Ones de Veronica Roth și Helliconia I. Primăvara de Brian Aldiss. Aș putea să mai adaug câteva, dar o să mă opresc aici. De fapt, o să mneționez și Balada șerpilor și a păsărilor cântătoare de la Suzanne Collins.


3) Care e cel mai frumos citat pe care l-ai descoperit în 2020?

Nu am găsit multe poze cu citate în galerie, deși pe cărți mi-am marcat multe, dar am deschis Hoțul de cărți pentru că eram sigur că, din cele notate, unul o să se potrivească acestei cerințe. Și nu mi-a luat mult să-l găsesc:


4) Ce carte citită în 2020 ți-a displăcut/te-a dezamăgit cel mai tare?

Verity... Am citit romanul ăsta doar pentru că îl vedeam la toată lumea pe bookstagram și pentru că a fost citit și discutat la @bookuria. Unde, din păcate, nici măcar nu am mai putut ajunge...

5) Ai participat la vreun eveniment literar anul trecut (lansare, târg de carte etc)? Dacă da, care a fost preferatul tău?

Știm cu toții că orice eveniment literar din 2020 s-a cam dus pe apa sâmbetei... Dar unele s-au mutat în on-line și, cu această ocazie, am reușit și eu să ajung la vreo două ediții la Clubul de carte de la Paladin, unde am cunoscut oameni faini și am înțeles cum oamenii pot percepe atât de diferit același lucru/aceeași carte.


6) Care este cel mai bun film pe care l-ai văzut în 2020?

Anul ăsta nu mi-am mai notat filmele văzute. Dacă stau să mă gândesc bine, nici nu au fost foarte multe și multe din cele văzute m-au dezamăgit sau m-au lăsat indiferent. Totuși, adaptarea Gretei Gerwig a romanului Little Women a fost absolut fantastică. 


7) Ce cuvânt rezumă cel mai bine anul 2020 pentru tine?

Nu pot alege doar un cuvânt, dar vreau mai degrabă să trec un citat: „Când o ușă se închide, o alta se deschide.” Am experimentat pentru prima dată chestia asta anul ăsta. Și, dacă știi să profiți, e un sentiment genial.

8) E vreun moment de anul trecut pe care nu vrei să-l uiți?

Sunt câteva care o să îmi rămână întipărite în memorie pentru totdeauna, dar am unul care în mod special îmi place și anume momentul în care, după ce nu am intrat la facultate, s-au întâmplat, în mai puțin de o săptămână, multe lucruri care au dus spre alegerea unei alte facultăți. N-o să uit niciodată momentul în care am ajuns în campus și am notat în jurnal cum, cu o săptămână în urmă, stăteam liniștit în casă, gândindu-mă ce aș putea face în anul liber ce-mi stătea înainte, iar acum mă aflam în celălalt capăt de țară, gata să încep o nouă aventură și o nouă etapă în educația mea.

9) Ce dorinţă ţi s-a împlinit în 2020?

Pe lista cu obiective pentru 2020 am notat câteva lucruri pentru anul ce urma, iar acum, privind în urmă, văd că multe din ele s-au îndeplinit: am luat permisul, am absolvit liceul (da, o dorință mare de a mea, abia am așteptat să fie gata și să trec la următoarea etapă) și am intrat la facultate (chiar dacă nu a fost prima opțiune), m-am acomodat super repede, am cunoscut oameni geniali și studiez ceva ce îmi place și de care sunt pasionat până peste cap.

10) Scrie o dorinţă pentru anul 2021.

Îmi doresc mult ca 2021 să fie anul în care să reușesc să mă organizez cât mai bine. Să-mi organizez timpul și proiectele și sentimentele și viața în așa fel încât să mă pot bucura de fiecare clipă din anul ăsta.


Și vreau să dau leapșa asta mai departe către doi bloggeri, Tiberiu și Simona. Tibi e la început de drum cu blogul - relativ -, iar pe Simona sunt sigur că o știți cu toții. Desigur, oricine dorește să facă această leapșă este liber.

Comentarii

  1. Hoțul de cărți e memorabilă. Și Little Women. Sunt superbe, atât cărțile cât și ecranizările. Cu toate că anul acesta a fost atât de diferit, mă bucur că s-au continuat evenimente și online, deși s-au anulat târgurile de cărți :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat! Și da, e tare aiurea că nu a mai fost niciun târg... să sperăm că anul acesta va fi mai bine!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018