Culori, vulpi și rigle

Recenzie de carte

„Furthermore” - Tahereh Mafi


Autor: Tahereh Mafi
Apariție: 2018 (30 august 2016, în original)
Nr. pagini: 432
Tip copertă: cartonată
Editura: Corint Junior
Traducere: Nicoleta Dascălu






Descriere:


Ferenwood e o așezare care numai în vis se poate clădi: culorile și magia țin locul banilor, oricine are darul de a face o vrajă cât de mică, iar copiii, când împlinesc doisprezece ani, se înscriu într-un concurs, pentru a primi, doar unul, „încredințarea”, adică o misiune supremă. Alice Alexis Queensmeadow, care visează aventura supremă, își dorește să câștige acest concurs, cu atât mai mult cu cât ea, care nu are decât ochii colorați cu o palidă nuanță de miere, e lipsită și de magie, și de culoare. Dar și mai lipsită este Alice de dragostea tatălui său, dispărut fără urmă într-o zi în care a luat cu el numai o riglă, probabil pentru a măsura marea, sau cerul, sau soarele, spun cei rămași acasă. Fiindcă nu a primit „încredințarea“, eșuând cu totul, Alice hotărăște să plece în căutarea tatălui mult iubit, alături de Oliver, un mincinos și un șarlatan în care, deși nu se poate încrede prea mult, găsește în cele din urmă un bun tovarăș de drum. Împreună străbat tărâmul de dincolo de departe, Furthermore, unde toate lucrurile sunt întoarse pe dos: sus e jos, hârtia e însuflețită, regulile se schimbă întruna, iar unii locuitori sunt gata să-i înfulece pe străini ca să le ia astfel încărcătura magică. Alice trăiește cea mai înspăimântătoare aventură dintre toate aventurile lumii, descoperind, cu înțelepciune, însemnătatea prieteniei și a încrederii în sine.


Părerea mea:

Am intrat în cartea asta orbește, fără să am literalmente nici o idee despre ce e. Am avut ceva emoții, dar am zis că dacă e o carte pentru copii, trebuie să mă prindă. Și, bineînțeles, are o copertă absolut genială, atenția la detalii mi se pare uimitoare și mă bucur enorm că cei de la Corint au decis să păstreze originalul, felicitările mele!

Am început cartea, cum spuneam, cu emoții, dar m-am bucurat să văd că nu a avut un început brusc, ci m-a luat ușurel și am putut să mă prind cum stă treaba cu lumea în care se desfășoară acțiunea. Mi-a plăcut mult ideea care a stat la baza creării universului magic. Să asociezi magia și culorile? Wow! Dar, chiar când m-am obișnuit și eu în sfârșit cu cadrul evenimentelor, e introdusă partea și mai magică și mai întunecată și întortocheată a acelei lumi, care e o explozie de informații și culori și noțiuni și care m-a dat pe spate. Dacă acțiunea chiar este adecvată pentru copii, lumea mi se pare puțin complexă, deși, nu neg, foarte interesantă.

Nu o să mă leg foarte mult de modul în care se comportă personajele, pentru că sunt copii într-o carte pentru copii, dar mi-a plăcut să văd cum evoluează relația de prietenie dintre ei și cum luptă unul pentru celălalt. Și nu a fost ceva forțat sau ciudat, au evoluat ambii natural, pe măsură ce descopereau odată cu mine ținutul Furthermore, dezvoltându-și în același timp acel sentiment de camaraderie care apare la un moment dat în mintea fiecărui copil. Mai pe scurt, o prietenie tare drăguță. Totodată, aventura în care se îmbarcă îi maturizează mult pentru vârsta lor, chiar dacă călătoresc printr-un ținut cu legi proprii, plin de viață și mustind de magie la fiecare pas.

Acțiunea în sine nu mi se pare cine știe ce, dar numai modul în care sunt descrise toate cadrele și elementele de noutate dau impresia că se întâmplă ceva. Lumea originală în care copiii își duc la îndeplinire misiunea e plină de surprize plăcute și de pericole, iar ei le înfruntă pe toate, nu într-un mod eroic, cum ar fi de așteptat, ci stângaci, pas cu pas, anumite momente implicând chiar și chestii destul de dubioase. Dar nu mai fac niciun comentariu, vă las pe voi să aflați.

Recomand cartea în special copiilor, dar și copiilor ceva mai mari când vor să se relaxeze și să citească ceva rapid. Chiar dacă are peste 400 de pagini, are scris mare și muulte spații libere și pagini de titlu (cu niște titluri de capitole interesante și amuzante). 


Notă:

Din aceeași serie:
 

Mulțumesc editurii Corint pentru exemplarul oferit! Puteți cumpăra cartea de pe site-ul editurii sau din librăriile partenere. Nu uitați să lăsați un like pe pagina de facebook și un follow pe pagina de instagram, pentru a fi la curent cu toate noutățile!

Comentarii

S-ar putea să îți placă și:

Opere - George Bacovia || impresii

Corăbii, porci și titani

Noapte, ucenici și glife