Cavaleri, regi și războaie

Recenzie de carte

„Rebeliunea” - Robyn Young


Titlu: Rebeliunea (Rebeliunea #1)
Autor: Robyn Young
Apariție: 15 martie 2016 (2010, în original)
Nr. pagini: 672
Tip copertă: broșată
Editura: Nemira, colecția Suspans 
Traducere: Laura Ciobanu








Descriere:


Regele Scoției a murit. Nobilii se luptă pentru putere, fără să știe că Edward al Angliei are planurile lui. Inspirat de o străveche profeție, visează de ani întregi la o cucerire nemiloasă, care va schimba soarta englezilor pentru totdeauna.

Pe acest teritoriu divizat, într-o familie măcinată de ambiții și trădări, trăiește un băiat care se îndreaptă în forță spre maturitate. Drumul lui nu va fi niciodată simplu: va sluji dușmanul și-și va trăda prietenul înainte de a-și găsi propria cale.

Dar Destinul i-a pregătit ceva.

Îl cheamă Robert Bruce și povestea lui începe în Rebeliunea.

Robert Bruce este conturat cu mare versatilitate, personajul îndepărtându-se de portretul consemnat în istorie. Rebeliunea e o lectură extraordinară.
Fantastic Book Review

Scenele de luptă sunt senzaționale.
Daily Telegraph


Părerea mea:


Cartea asta mi-a amintit încă odată de ce merită ficțiunea istorică. Și, totodată, am descoperit o autoare nouă (care nu-i americancă) și de la care abia aștept să citesc și alte cărți. 

O să încep prin a menționa faptul că nu este o carte ya, deci nu neapărat pe placul multor oameni, dar cine are răbdare cu romanele un pic mai greoaie, vă garantez că merită. Are, într-adevăr, pagini întregi cu doar două-trei paragrafe per pagină și nici o linie de dialog, dar chiar și părțile alea sunt atât de fain de citit, atâta timp cât ai timp să stai un pic cu ea, nu să citești doar în ferestre de câte 10 minute, așa cum am încercat eu. (Am renunțat repede la metoda asta, alegând să citesc din ea doar acasă, când să am măcar jumătate de oră timp de citit.) Descrierea este atât de bine exploatată, cadrul creat a fost foarte bine conturat în mintea mea, de parcă vedeam un film, și da, se întâmplă asta de obicei când citesc, dar la cartea asta imaginația mea a atins noi trepte și a avut parte de mult ajutor. Și trebuie neapărat să menționez scenele de luptă. Ați văzut și mai sus o recenzie care zicea că sunt senzaționale și nu am cum să stau împotriva acestei afirmații, pentru că nu am mai găsit niciodată scene de luptă corp la corp sau în grupuri sau bătălii în adevăratul sens al cuvântului care să fie așa de bine descrise și atenția la cel mai mic detaliat este absolut covârșitoare, mi-a plăcut la nebunie partea asta a romanului.

Tema abordată, nobilimea și conflictele din Scoția și Anglia? Oh, da! După ce am citit Outlander, m-am îndrăgostit de Scoția până peste cap și când am dat peste o altă ficțiune istorică despre Scoția, nu am putut rezista. Personajele din carte (pe care sincer să fiu nu am avut curiozitatea să le caut pe Google) mi-au plăcut enorm de mult, în special personajul principal. Mi l-am imaginat într-un mod atât de diferit la început față de cum s-a dezvoltat pe parcursul acțiunii și să îl văd crescând și luându-și viața în mâini, fiind pus sub presiune în diverse situații și fiind nevoit să ia anumite decizii, modul în care reacționează cu cei din jur, totul a avut un farmec atât de interesant și care m-a făcut să îmi placă enorm personajul. L-am văzut în atâtea ipostaze, l-am apreciat în unele pentru modul lui de gândire, de judecată, în altele îmi venea să îi dau o palmă zdravănă peste frunte și să îl trezesc la realitate, a făcut și chestii stupide rău de tot omul ăsta, dar e om, știți, și tocmai asta l-a făcut cu atât mai real. Nu are aerul ăla de erou, de personaj fictiv aproape perfect de care să se îndrăgostească toată lumea și sunt sigur că mulți ce au citit cartea asta s-au uitat mai mult la alte personaje, dar pentru mine Robert Bruce rămâne unul dintre personajele masculine preferate.

Nu e o recenzie tare lungă, dar nu știu ce aș mai putea să zic, fără să risipesc ceva din esența cărții. E o carte atât de bine scrisă și cu o acțiune foarte bine structurată, personaje complexe, acțiune care se întinde pe o perioadă lungă de timp în care posibilitățile, credeți-mă, sunt infinite. Cum am mai spus, s-ar putea să ia ceva timp pentru a o citi, e un pic greoaie și are și destule pagini(țin să mulțumesc autoarei că a făcut următoarele două volume ceva mai scurte!), dar merită din toate punctele de vedere!


Notă:
 

Din aceeași serie:
 

Mulțumesc editurii Nemira pentru exemplarul oferit! Puteți achiziționa romanul de pe site-ul editurii sau din librăriile partenere. Nu uitați să dați un like pe pagina lor de Facebook și să îi urmăriți și pe Instagram, pentru a fi la curent cu toate noutățile! 

Comentarii

  1. Eu nu prea citesc ficțiune istorică, dar mi-a plăcut mult Saga Cuceritorului, așa că eram cumva în căutarea unor recomandări din zona asta literară. Am adăugat cartea pe wishlist :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu sunt fan al ficțiunilor istorice, însă dacă cineva îmi va cere recomandări din domeniul acesta, cred că voi pomeni și titlul ăsta.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018