Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018 ~ wrap up

Wrap Up #11



Luna iulie e gata și odată cu ea s-a încheiat și provocarea aceasta despre care v-am vorbit la începutul anului. Găsiți aici postarea din ianuarie. Ca să fiu sincer, nu mi-am ales anul acesta cărțile deloc gândindu-mă la cerințele provocării, ci am citit ce am avut chef și cum mi-a venit la mână, gândindu-mă că o să văd la final care și cum se nimerește. Plus, mă gândeam: Când citesc eu vreo 16 cărți, câte îmi trebuie aici?! E sfârșitul lui iulie și am 35 de cărți citite... Provocarea e gata, hai să vedem câte cerințe am reușit să bifez. 
  • o carte pe care o pot citi într-o zi 
Inițial m-am speriat că nu o să reușesc să citesc nimic într-o zi pentru că nici mult timp liber nu aveam în timpul școlii și nici cărți subțiri nu prea citesc. Dar până la urmă am reușit să (re)citesc într-o singură zi o carte de 500 și ceva de pagini, Focul din cenușă, primul volum din cvartetul Elias și spioana cărturarilor.

  • o carte bazată pe fapte reale
De neînvins de Laura Hillenbrand este o biografie a lui Louis Zamperini care merită citită fără doar și poate și pe care o recomand cu multă căldură.

  • o carte de la un autor necunoscut 
Am ales aici Corpul uman de Paolo Giordano pentru că, pe lungă faptul că este un autor nou pentru mine și nici nu este atât de cunoscut pe piața din România, mi-a plăcut extrem extrem de mult cartea lui și vreau neapărat să mai citesc și alte cărți scrise de el.

  • o carte pe care o am de mult timp
Am primit Cioburi de stele de la Simina la primul Secret Santa organizat, cel din 2016, deci sunt aproape 2 ani de atunci.

  • o carte cu peste 500 de pagini 
Minunata familie Marvel, care este și ilustrată, dar are multe pagini. Totuși, o să menționez și Illuminae, care are 599 de pagini, să nu ziceți c-am trișat.

  • o carte pe care nu am reușit să o termin niciodată 
not a fan. de Kyle Idleman, pe care o aveam începută de anul trecut, iar undeva pe la începutul lui iulie am reușit în sfârșit să o termin.

  • o carte recomandată de un prieten
Am să pun aici Etajul o mie, pentru că nu mi-a fost neapărat recomandată, dar Alexandra mi-a făcut-o cadou la Secret Santa, deci e tot pe undeva pe acolo.

  • o carte publicată în 2018 
nup.

  • o trilogie 
Am citit 4 cărți din seria Berlin, se pune? Ok, gimme the points.

  • o carte cu coperta într-o singură culoare 
O să profit de faptul că volumele de poezii ale lui Arghezi au fost publicate pe vremea copertelor simple, monocromate și o să pun la categoria asta volumul Cărticică de seară.

  • o carte recomandată de o persoană pe care abia am cunoscut-o 
Am fost cât pe ce să îndeplinesc cerința asta, but I failed. La postarea inițială, Luiza Alexandra mi-a lăsat pentru prima oară un comentariu pe blog și mi-a recomandat Chemarea cucului, pe care am luat-o de la bibliotecă și... am dus-o înapoi, pentru  că nu am avut timp de ea.

  • o carte despre muzică
Hmm, aici mă gândesc la Passenger, pentru că Etta este violonistă și se menționează destul de mult despre asta de-a lungul romanului.

  • o carte aleasă după copertă
Ohoo. Ohoo, câte aș putea pune aici! Dar o să aleg Rebelul nisipurilor pentru că din momentul în care am văzut că apare la noi, am vrut-o numai pentru minunăția aia de copertă, de care m-am îndrăgostit din prima.

  • o carte pe care am mai citit-o în copilărie
În martie 2015 aveam 13 ani, cumva copilărie, deci merge. Atunci am citit Daruri de Ursula le Guin, iar anul ăsta am vrut să o recitesc pentru că nu îmi aminteam mare lucru din ea, deși știam că îmi plăcuse super mult. Acum îmi place și mai mult.

Deeeci! Doar o singură cerință nu am îndeplinit-o, iar două să zicem că le-am făcut pe jumătate. Stau bine! Câte cărți ați reușit să citiți până în acest punct al anului?

Comentarii

  1. Pentru cerința pe care n-ai îndeplinit-o, îți recomand Copiii timpului, apărută în martie la editura Nemira. Pentru mine, e cea mai bună carte pe care am citit-o în 2018 <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-am gândit acolo la cărți publicate anul acesta internațional sau în țară, nu traduse, dar mulțumesc oricum pentru recomandare, sună super bine și, cum recent am citesc din ce în ce mai multe cărți SF și distopice, cred că o să îmi placă!

      Ștergere
  2. Interesant concept, deși nu sunt fan al cerințelor în materie de cărți.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu, de obicei, dar chestia asta mi s-a părut interesantă și voiam de ceva timp să fac un challenge pe termen lung.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018