Ce am citit în ianuarie 2018 (și alte chestii importante)

Wrap up #3


Mă tot gândesc recent la faptul că prea puțin știți și voi ce citesc eu, ținând cont că nu recenzez chiar tot ce citesc, de aceea, de-a lungul acestui an, va apărea în fiecare lună pe blog un wrap up în care vă vorbesc despre lecturile din luna respectivă și, de ce nu, și despre alte lucruri pe care am reușit să le fac sau pe care le-am apreciat în acea lună, nu neapărat legate de cărți. Totodată, cred că articolele de genul vor fi o ocazie perfectă de a vă ține la curent cu modul în care îmi îndeplinesc planurile pentru anul acesta, până când se sfârșește anul și apare un articol mare pe tema asta.


1. Am început anul cu Cioburi de stele, primul volum al trilogiei Constelații, scrisă de Amie Kaufman și Meagan Spooner. Am impresia că mi-ar fi plăcut mult mai puțin cartea aceasta dacă aș fi citit tot ceva SF, mai bun, înainte. Dar, date fiind împrejurările, mă bucur că mi-a plăcut, chiar mult. Abia aștept să aflu ce mai am de descoperit în celelalte volume din serie! Recenzia o găsiți aici.


2. M-am uimit puțin chiar și pe mine când m-am apucat de cartea asta atât de rapid, ținând cont că am primit-o de Crăciun. Da, este vorba de Etajul o mie, primul volum din seria cu același nume, scrisă de Katharine McGee, cu care am și interacționat puțin prin intermediul Instagram-ului și am realizat că este o persoană super de treabă și prietenoasă. Mi-a plăcut și cartea aceasta mult, deși, la fel ca și prima carte din listă, a primit doar 4 stele. Sper ca următoarea lectură să fie una de 5 stele. Recenzia o găsiți aici.


3. Am ajuns și la a treia carte și, sunt complet sincer cu voi, a fost o lectură superbă, chiar dacă e vorba despre o carte pentru copii. Vorbesc despre Minunata familie Marvel, un roman în două părți, una ilustrată și una în cuvinte, de Brian Selznick. Da, mi s-a îndeplinit dorința și a fost o lectură de 5 stele. Mai multe chestii despre de ce mi-a plăcut atât de mult găsiți în recenzia ce i-am făcut-o.

4. Și ultima din listă nu este o lectură propriu-zisă, din singurul motiv că nu am reușit să o termin și cumva mă oftic că nu am reușit să fac asta. Daar, am citit mai bine de jumătate din ea și, uimitor, îmi place. Da, este vorba despre o lectură obligatorie pentru școală. Enigma Otiliei de George Călinescu este prima dintre cărțile de la școală pe care o citesc și chiar îmi place. Nu sunt sigur că va avea 5 stele, deocamdată îi dau doar 4, dar, pe lângă altele, m-a impresionat plăcut prin stilul de scriere și prin faptul că mi se pare atât de actuală chiar și în societatea din ziua de azi. Mai multe o să vă spun într-o recenzie când voi termina cartea.
Pe lângă aceste cărți, vreau să mai menționez câteva aspecte importante din luna ianuarie a anului de grație 2018. În primul rând, să mulțumesc celor de la Grupul Editorial Corint, cu care am început o colaborare care sper să țină cât mai mult.
Apoi, un alt lucru preferat din această lună este muzica. Nu știu dacă am mai menționat sau nu chestia asta, dar îmi place mult muzica și, pe lângă asta, iubesc ebraica, evreii și Israelul. Și aceste două pasiuni ale mele s-au combinat într-o chestie genială. Mă refer la Yonina, un cuplu de evrei care cântă, se filmează în casă, în mașină sau oriunde ar fi, cântând, și postează clipurile pe facebook și YouTube. Deși îi știu de aproape un an sau mai bine, luna aceasta i-am ascultat mai mult și mă bucur atâât de mult să îi văd cât de mult au evoluat și că acum au propriile melodii, de altfel superbe și cu niște versuri care îți străpung inima așa cum puține melodii mai reușesc. Nu are rost să mai vorbesc, am să vă las câteva dintre melodiile mele preferate de la ei și vă rog să le ascultați și voi. 

   

De asemenea, vreau să vă mulțumesc vouă și celorlalți oameni de pe Instagram care m-au susținut de când a început anul. Am crescut de la 460 de urmăritori la 540, am atins numărul de 100 de postări, am cunoscut oameni noi și minunați, iar voi m-ați susținut într-un mod wow și vă super mulțumesc pentru asta!
Cam astea sunt lucrurile mai importante/faine ce s-au întâmplat în ianuarie. Pentru mine, a fost o lună superbă și abia aștept să văd ce are februarie în plan pentru mine! De asemenea, fiți pe fază, apare curând și un articol cu cărțile pe care plănuiesc să le citesc în luna februarie!
peace! - panda

Comentarii

  1. Felicitari pentru colaborarea cu editura Corint si lecturi cat mai placute :) Etajul o mie era si pe lista mea de must read, insa dupa ce m-am "documentat" putin despre carte, am ajuns la concluzia ca este putin cam adolescentina (prefer cartile mai complexe). Nu stiu daca este asa sau mi-am facut o parere gresita.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Chiar este o lectură mai adolescentină, chiar puțin prea siropoasă. Dacă de obicei nu citești cărți de genul, nu te apuca da ea, părerea mea.. deși, cât de puțin, este totuși o carte relativ complexă.

      Ștergere
  2. Destule lucruri importante! Chiar m-ai facut curioasa cu privire la cărțile citite! Cu siguranta o sa le incerc si eu����

    RăspundețiȘtergere
  3. Și mie mi-a plăcut destul de mult Cioburi de stele, dar continuarea mi s-a părut ceva mai interesantă (are un personaj feminin în prim plan. De asemenea, acum sunt și mai curioasă să citesc Etajul o mie, o am pe wishlist de când a apărut ^^

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit că volumul 2 se ridică ceva mai sus, abia aștept să îl citesc!

      Ștergere
  4. Mi-ar plăcea să fac și eu wrap up, dar uneori nu citesc nimic, uneori citesc una, uneori șase, nu știu. Aș face o postare „ce am realizat în luna x”, dar mereu am impresia că luna trece pe lângă mine și nu am timp să fac nimic.

    Vedem la sfârșit de februarie dacă mi-a ieșit ceva! :))

    xoxo

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018