Încă un an #2 || 2017

Favoritele anului 2017


Uffa, nu pot să cred că a mai trecut un an.. așa se întâmplă în fiecare an și totuși nu pot conteni din a fi tot timpul uimit de trecerea așa de rapidă a timpului. Anul trecut, în topul realizat (vedeți aici), am trișat un pic, alegând 13 cărți în loc de 10, un pic necinstit, să zic așa. Și totuși nu văd de ce mi-a fost atât de greu, ținând cont că am citit doar 30 de cărți. Dar să lăsăm trecutul deoparte și să trăim în prezent. Acesta este topul meu de 6 cărți preferate din acest an, pentru că nu am vrut să forțez nota. Mi-au plăcut mai multe cărți, dar dintre toate, acestea sunt preferatele mele.


*Ordinea este clară, acesta este un top, cea cu numărul 1 fiind, evident, preferata mea.*


6. Atlasul norilor - David Mitchell


Nici nu știu ce aș putea spune foarte mult despre cartea aceasta, la fel cum nu pot spune multe despre niciuna dintre cele din top. Pentru că le-am iubit pe toate, iar unora dintre ele le-am și scris o recenzie. Cea pentru cartea de față o găsiți aici, unde vă vorbesc mai pe larg de ce mi-a plăcut cartea asta.











5. Elantris (Elantris #1) - Brandon Sanderson


Următoarea în listă este această capodoperă fantasy creată de Brandon Sanderson, cum vorbeam și în articolul de ieri, în care vă recomandam câțiva autori descoperiți anul acesta. Recenzie încă nu i-am făcut și îmi pare rău, pentru că tot amân să scriu încă de când am terminat cartea și habar nu am de ce. Dar va veni și ziua ei, promit. Până atunci, nu vă pot spune decât că este atât de mind-blowing, cu niște personaje superb conturate pe care veți ajunge să le iubiți. La fel ca întregul roman, de altfel.








4. Printre tonuri cenușii - Ruta Sepetys


Uff, cartea asta mi-a rupt inima în mii și milioane de bucățele. A fost una dintre cărțile ce nu am mai vrut să se termine. Aș putea să citesc o veșnicie povești ca ale Linei și să nu mă opresc niciodată. Am plâns și am râs și am tremurat și m-am cutremurat, ajungând să o apreciez pe Ruta mai mult decât pe mulți alți autori din acest an și dintotdeauna.
Romanul are și o recenzie, pe care o găsiți aici.







3. O mare de lacrimi - Ruta Sepetys


Ruta este, cred, singura autoare de la care am citit două cărți una după alta într-un timp foarte scurt și le-am iubit pe ambele atât de mult încât să intre în acest top. 


Singura diferență între cele două cărți (diferență care a și urcat cartea aceasta un pic mai sus în top) cred că este stilul autoarei, care este clar mai elaborat și mai dezvoltat în O mare de lacrimi decât în Printre tonuri cenușii. Altfel, le puneam pe același loc.








2.
Călătoarea (Outlander #1) - Diana Gabaldon



Cum am spus și în recenzia făcută acestei cărți, dacă mă pun să vorbesc despre cartea asta, nu mă mai opresc. Aș fi în stare să vorbesc câteva ore despre ea, de ce mi-a plăcut. 


Dar, mai pe scurt, Călătoarea e tipul de carte care îți dă fiori pe șina spinării, care te face să te îneci de râs, care îți reproduce anumite secvențe atât de bine încât simți că ești chiar acolo în mijlocul acțiunii, care te face să simți acea senzație ce nu o poți explica, senzație care te face să simți toate sentimentele din lumea asta în același timp. Cu alte cuvinte, o altă definiție a perfectului.







1. Muntele dintre noi - Charles Martin



M-am luptat mult între cartea aceasta și Călătoarea pentru locul întâi, dar, puțin (doar puțin) surprinzător și pentru mine, a câștigat asta. De ce? Pentru că, pe lângă povestea superbă și stilul la fel de fain al autorului (de la care abia abia aștept să mai citesc și altceva), Muntele dintre noi este și o poveste despre trăiri interioare, care se bazează mai mult pe sentimente și care, pe mine cel puțin, m-a marcat într-un mod în care foaaaarte puține cărți au reușit. Prin urmare, da, chiar merită primul loc în topul de anul acesta!



Acestea sunt 6 dintre cele mai bune cărți ale acestui an, alături de multe altele. Ca un bilanț, am reușit să ating goal-ul de 40 de cărți de pe Goodreads, chiar l-am depășit cu 2 cărți, lucru de care sunt mai mult decât bucuros. Per total, am citit un număr de 14,563 de pagini (se observă faptul că un sfert din cărți au fost de peste 600 de pagini, nu?), cu un rating mediu de 4,6. Chiar a fost un an bun în materie de cărți, dat fiind faptul că nu prea am dat peste cărți care să îmi displacă în mod special. 
Anul vostru cum a fost? Ce cărți îmi recomandați?
peace! - panda

Comentarii

  1. ȘOC ȘOC ȘOC
    Mă miră două lucruri în acest top:
    1. Cumde numai 6??? Prin iunie, parcă, mi-ai spus că vrei să faci un top de mijloc al anului, deoarece ai citit foarte multe cărți bune!!
    2. CĂLĂTOAREA NU ESTE PE PRIMUL LOC?????????????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu mă mir puțin de chestia asta, să știi. Dar am realizat că totuși nu toate alea bune au însemnat așa mult pentru mine ca astea 6.
      Știu, știu, știu. :))) dar nu regret ca Muntele dintre noi a ajuns pe primul loc, sa știi.

      Ștergere
  2. Elantris este si pentru mine una dintre cele mai preferate carti din 2017 pe care as citind-o oricand chiar daca ar un numar mare de pagini :))Dar ai si titluri foarte interesante pe care inca nu le-am citit si le-am notat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr e o carte frumoasă Elantris. Mă bucur că te-am convins să le cauți, eu te asigur că vor merita!

      Ștergere
  3. "Printre tonuri cenușii" e una dintre cărțile mele preferate și, văzând că ai pus pe locul trei "O mare de lacrimi", mă faci din ce în ce mai curioasă de cartea asta. Din păcate, n-am apucat să o citesc, însă abia aștept să pun mâna pe ea.

    La cât mai multe lecturi deosebite! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie neapărat să ajungi la ea, serios! Este, dacă nu chiar mai bună, cel puțin la fel de bună ca Printre tonuri cenușii! Cu siguranță îți va plăcea!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018