Ce plănuiesc să citesc iarna asta || TBR #5


Nu eram sigur dacă să fac doar o postare pe Instagram cu aceste cărți, dar m-am hotărât să diversific un pic postările și pe blog și să vorbesc un pic mai mult despre ele, pentru că am ce să vorbesc.


De ce o listă cu cărți de citit pe o perioadă așa de lungă? Ei bine, după ce mi-am trecut toate cărțile într-un Excel și am făcut niște calcule, am realizat că balanța dintre cărțile necitite și cele citite este de 109/149. Plus minus, ținând cont că vin sărbătorile și implicit citesc mai mult, dar o să și primesc ceva cadouri livrești. Și, în același timp, am prea multe cărți de care vreau să mă apuc, am terminat în sfârșit cu tezele și Crăciunul bate la ușă, deci automat mai mult timp pentru citit, printre învățatul pentru bac, școala de șoferi și pregătirile pentru Crăciun. N-am să notez cărțile într-o anumită ordine, pentru că îmi aleg lecturile după starea din acel moment, dar astea sunt câteva dintre cele pe care vreau neapărat să le bifez până undeva spre finalul lunii februarie, să zicem. (De asemenea, dacă ceva din lista mea vă atrage și vreți să cumpărați, nu ezitați să folosiți linkurile adăugate de mine, îmi iese și mie un mic ceva din asta.)

   

În primul rând, am aceste patru cărți pe care vreau să le termin de citit, înainte de toate. Toți sunt normali până ajungi să-i cunoști este o carte de dezvoltare din care (încerc să) citesc câte un capitol zilnic, și mai am doar 3-4, imediat e gata. E scrisă de John Ortberg, un autor care anul ăsta mi-a schimbat viața, sincer. Plănuiesc un articol despre cărțile lui. Apoi, Între cer și pământ e ultima dintre ele începută și scrisă de un autor pe care am avut oportunitatea să îl cunosc la FILIT Iași, anul trecut. Cadavrul din bibliotecă, carte începută în timpul călătoriilor mele din vară și abandonată pentru că, ei bine, romanele polițiste prind prea bine la drum lung, cu trenul sau mașina. Dar nu aș vrea să las cărți neterminate pe 2020, nu pot intra în noul deceniu cu restanțe. Ultima, Portrete din cioburi de Ligia Seman este o carte în mare parte filosofică care îmi place tare mult, dar am lăsat-o deoparte o perioadă, pentru că e tipul de carte la care trebuie să digeri informațiile și nu dispuneam de timpul necesar. Acum, cred că am ceva mai mult timp și o să reușesc să o termin până la 1 ianuarie.

The Secret History ocupă un loc special pe lista asta, pentru că îmi doresc să citesc romanul ăsta de prea mult timp, datorită tuturor oamenilor de pe Tumblr și Instagram. În Cărturești tot timpul o găseam la 55 de lei, dar am reușit să o iau de pe elefant.ro cu 28, chiar înainte de Black Friday și n-aveți idee CÂT mă bucur. Sunt tare curios de ea, am auzit doar impresii bune și, din ce am înțeles, se aseamănă cu Dead Poets Society, care mi-a plăcut la nebunie (urmează să îl revăd zilele astea). O să fie prima carte de care mă apuc după ce le dau gata pe cele 4 de mai sus, dacă nu cumva o încep înainte chiar.

 
Tot separat am să vorbesc și despre Pride and prejudice. Am cumpărat-o în ediția asta super faină și ieftină de la Cărturești și, când am aflat că va fi cartea următoarei ediții a clubului de carte Bookuria, am zis că asta e o oportunitate faină să o citesc și eu și, dacă am să reușesc, să particip și la club, pentru că de când au organizat fetele clubul ăsta mi-am propus să ajung și eu măcar odată, nu e chiar așa lung drumul până la Iași.




Aici am adăugat ceva titluri, mai mult sau mai puțin ficționale, pe care mi le propun pentru citit în următoarea perioadă: 
  • Cercul de piatră de Diana Gabaldon, pentru că mi-e dor groaznic de personaje și de lumea creată de autoare
  • Sărutul câștigătorului, care încheie trilogia și sunt foarte nerăbdător să aflu care va fi deznodământul
  • Alienistul, pentru că descrierea sună tare bine și am un chef nebun de ceva vreme de literatură/filme cu acțiunea plasată în trecut
  • Femeia la 1000°C, pe care am primit-o de la cei de la Art și de care sunt mai mult decât curios
  • Credincioși Legământului, continuare a unei cărți care m-a făcut efectiv să tremur de emoție în timp ce o citeam

 

Și am lăsat la urmă trei titluri din literatura română, pentru că vreau să citesc mai multe cărți autohtone. După Omulețul din perete a lui Coman, am realizat că și ai noștri au potențial. Ah, și Portrete din cioburi de mai sus? Tot de o autoare română scrisă. 
  1. Piramida de Cristian Englert, care m-a cucerit prin copertă și descriere
  2. Despre tristețea femeilor frumoase a lui Andrei Ruse (mulțumesc!), care poate nu-i o carte ce în mod normal ar fi apărut pe lista mea de lecturi, dar merită să încerc și să îmi deschid orizontul, corect?
  3. Povestiți slava Lui printre neamuri de Ruben Dubei este, la fel, o carte de care în mod normal nu m-aș fi atins. Dar în ultimul an am ajuns să mă îndrăgostesc de biografii, memorii și alte cărți din sfera asta, așa că sunt sigur că asta o să îmi placă.

Eu mi-am terminat pledoaria, poate ne revedem cu un wrap up la final de iarnă, poate nu, mă mai gândesc. Deocamdată, vă urez mult spor la citit și... nu uitați să fiți oameni!

Comentarii

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018