Recenzie de carte

Nr. pagini: 312
Tip copertă: broșată
Editura: Nemira, imprint Armada
Traducere: Iulia Dromereschi

Descriere:

Prima parte din seria BIBLIOTECA INVIZIBILĂ.

Irene este un agent special al Bibliotecii, organizația secretă care strânge cele mai importante cărți din toate universurile paralele. Alături de Kai, enigmaticul ei ucenic, este trimisă într-o Londra infestată de haos, unde legile naturale sunt modificate de supranatural și magie. Misiunea lor? Să recupereze o variantă unică a poveștilor Fraților Grimm.

Ajunsi acolo, Irene și Kai sunt prinși într-un labirint de pericole, indicii contradictorii, societăți secrete, dragoni, vampiri, reptile din metal și roboți controlați prin magie. Nu doar viețile lor și reputația Bibliotecii sunt în pericol, ci realitatea însăși.

Părerea mea:

Cartea asta este pentru toți iubitorii de cărți, fără exagerare. Haideți să vă spun de ce.

Chiar dacă autoarea (și cititorii) încadrează cartea în genul fantastic, pot spune cu siguranță că nu e doar atât. Biblioteca invizibilă se încadrează, de fapt, într-o multitudine de genuri literare: aventură, SF, ficțiune istorică, aventură, dragoste, YA. Este o carte despre iubirea de cărți. O carte despre o organizație care nu face altceva decât să își trimită agenții în recuperarea celor mai rare cărți din orice univers alternativ existent. Și oamenii care fac asta sunt, de obicei, oameni care nu mai au pe nimeni în afară de pasiunea lor pentru cărți și care își dedică întreaga viață acestei munci. Plăcute, de altfel, cui nu i-ar plăcea să stea împrejurul cărților toată ziua?!

Acțiunea romanului m-a învârtit pe toate părțile și m-a dus în locuri tare interesante. Pe lângă Bibliotecă, autoarea ne mai introduce unei Londre alternative tare interesante, pe care am să o las fără o descriere amărunțită, vă las pe voi să o descoperiți. Eu, unul, sunt atâta de nerăbdător să văd ce alte lumi mai poate crea autoarea în următoarele volume, mai sunt încă vreo 5. Sper, din toată inima, că cei de la Nemira le vor traduce pe toate, în timp. Irene și Kai, împreună cu alte personaje, au parte de aventuri neobișnuite din toate punctele de vedere, chiar și pentru un agent care a văzut nu știu câte lumi alternative și a jucat destule roluri la viața ei. Dar modul în care ei se pliază la diferite situații și cum intră sub pielea personajelor (sau cum, dimpotrivă, alții le intră pe sub piele) e absolut fascinant de citit.

Iar Biblioteca, ah, Biblioteca. Am așteptat încă de când am pus mâna pe carte să văd citesc cum arată această Bibliotecă invizibilă. Și când personajul pune piciorul în ea și ne-o descrie, m-am îndrăgostit până peste cap de ea, la fel ca Irene. Deși ea o văzuse de atâtea ori. Dar sunt sigur că și eu aș face la fel, indiferent de câte ori aș păși pragul ei. Biblioteca e un spațiu plin de dragoste și minunății, cu alei ei „felinare, mirosul perfect de hârtie și piele, și faptul că oriunde te uitai, erau doar cărți, cărți, cărți frumoase.”

Ca personaje, Irene și Kai, la fel ca restul personajelor, sunt personaje atent construite și se vede că autoarea a încercat să construiască personaje diferite și originale și în care să se regăsească multă lume. Sunt personaje mai puțin clișeice, slavă cerului. Nu știu de voi, dar m-am săturat de toate clișeele care circulă în aceste momente în literatură și, în mare măsură, Genevieve a reușit să le evite și mă bucur. Atât în creionarea personajelor, cât și a acțiunii, autoarea a reușit să creeze o poveste originală și captivantă, o lectură despre pasiunea pentru cărți și pentru orice pasionat de cărți. Este un roman ce își face toți banii și se ridică cu adevărat la înălțimea oricărei așteptări.

Notă:

Din aceeași serie:

Mulțumesc editurii Nemira pentru exemplarul oferit! Puteți cumpăra și voi cartea de pe site-ul editurii. De asemenea, dați un like pe pagina lor de Facebook sau urmăriți-i pe Instagram, pentru a fi la curent cu toate noutățile.