Bentițe, copii și sunete

Recenzie de carte

„Bird Box” - Josh Malerman

Titlu: BirdBox: Orbește
Autor: Josh Malerman
Apariție: 2019 (27 martie 2014, în original)
Nr. pagini: 352
Tip copertă: broșată
Editura: Leda Edge
Traducere: Liviu Szoke







Descriere:

Malorie își crește copiii așa cum poate: cu ușile-ncuiate, draperiile trase și toate ferestrele acoperite cu saltele, să nu poată pătrunde nicio rază de lumină. Să nu poată zări ce este afară. Să nu poată desluși inamicul invizibil care a pus stăpânire pe întreaga lume și care îi transformă pe toți cei care-l privesc în criminali violenți și, în cele din urmă, în sinucigași.

Cei mici dorm încă, dar, în curând, va fi silită să-i trezească și să-i lege la ochi.

Astăzi vor risca totul. Astăzi trebuie să iasă neapărat din casă. Să plece, orbește, într-o călătorie de care depinde supraviețuirea lor.

Bird Box: Orbește este un thriller psihologic atât de bine scris, încât amintirea sa te va bântui de-a dreptul mult timp după ce îl vei fi terminat de citit.


Părerea mea:


Am amânat ceva timp să scriu recenzia la această carte, deși am citit-o destul de repede și am fost foarte entuziasmat de ea. Bine, nu se numără printre preferatele mele, dar este o carte chiar interesantă și am destule lucruri de povestit despre ea.

În primul rând, cartea urmează un concept tare bine gândit, unul original și foarte bine exploatat, în același timp. Am întâlnit ceva cărți la viața mea care aveau la bază o idee foarte bună, dar nu au reușit să mă impresioneze prin modul în care au dezvoltat acea idee. Iar Bird Box reușește să combine o idee genială cu o scriitură deosebită. Peste toate, am iubit enorm misterul care învăluie povestea și cum m-a ținut în suspans literalmente la fiecare pagină și nici până la ultimul capitol anumite lucruri nu mi-au fost lămurite. Da, nuvela Bobby bate la ușă a fost de folos, dar n-a făcut altceva decât să mă înspăimânte mai mult decât întreaga carte prin doar câteva capitole. A fost, într-adevăr, extrem de ciudată.

Alternând prezentul cu trecutul, autorul ne introduce într-o lume măcinată de niște creaturi necunoscute, creaturi care îi determină pe oameni să recurgă la acțiuni nebunești, fără noimă. Creaturi care dezlănțuie o apocalipsă, aproape, omorând mare majoritate a oamenilor de pe planetă și determinându-i pe cei rămași să se lupte cu ei înșiși și cu necunoscutul pentru a supraviețui. Unii reușesc să facă asta, alții, ei bine, nu prea. Malorie este una dintre persoanele norocoase. Povestea ei este împărțită pe două planuri, prezentul și tot ce s-a întâmplat de la momentul apariției ciudatului fenomen fiind celălalt plan. Iar când cele două fire narative ajung la un punct comun, acțiunea devine atât de alertă încât dădeam paginile pe nerăsuflate. Și, credeți-mă, am stat cu sufletul la gură până la sfârșit.

Birdbox: Orbește e o carte cutremurătoare, care te face să te uiți în spate în timp e o citești ca să te asiguri că nu e nimeni acolo. Totuși, nu e doar o carte înspăimântătoare, ci și una psihologică. Și dacă autorul nu alegea să intre așa de mult în mințile personajelor și în a studia comportamentul lor și motivele din spatele fiecărei acțiuni, nu cred că mi-ar fi plăcut la fel de mult. A analizat fiecare personaj  în parte și aspectele care îi diferențiau, modul în care anumite personaje au ajuns să colaboreze și de ce. Cum gândea fiecare, cum acționa, cum relaționa cu cei din jur. Și toată analiza asta psihologică a făcut din roman nu doar un thriller, ci o incursiune în interiorul minții umane aflat la ananghie, în situații de viață sau moarte.

Nu știu multe despre film, nu l-am văzut, dar din trailer oricum pare diferit de roman, dar cartea cu siguranță prinde pe aproape oricine. Cum spuneam și la început, nu e nicicum una din favoritele mele sau că m-a impresionat tare mult, dar a fost o lectură rapidă și interesantă, cu siguranță.

Notă:
 

Din aceeași serie (aparent):
 

Mulțumesc editurii Corint pentru exemplarul oferit! Puteți cumpăra cartea de pe site-ul editurii sau din librăriile partenere. Nu uitați să lăsați un like pe pagina de facebook și un follow pe pagina de instagram, pentru a fi la curent cu toate noutățile!

Comentarii

S-ar putea să îți placă și:

Opere - George Bacovia || impresii

Corăbii, porci și titani

Noapte, ucenici și glife