Mătuși, corbi și latină

Recenzie de carte

„Frăția corbilor” - Maggie Stiefvater

Titlu: Frăția corbilor (Frăția corbilor #1)
Autor: Maggie Stiefvater
Apariție: 5 noiembrie 2018 (18 septembrie 2012)
Nr. pagini: 456
Tip copertă: broșată cu clape
Editura: Nemira, colecția YoungAdult
Traducere: Dan Doboș







Descriere:


În fiecare an, în ajunul zilei Sfântului Marcu, Blue Sargent și mama ei clarvăzătoare asistă la trecerea spiritelor viitorilor morți în lumea cealaltă. Blue nu îi vedea niciodată, cel puțin nu până în anul acela, când un băiat iese din întuneric și îi vorbește. Numele lui este Gansey, un elev bogat, care le are pe toate, de la Colegiul Aglionby. Alături de alți trei băieți din Frăția Corbilor, Gansey are o misiune și are nevoie de ajutor.
Blue a știut dintotdeauna că e sortită să provoace moartea persoanei iubite. Și nu s-a gândit prea mult la asta până nu s-a lăsat prinsă în aventurile sinistre ale băieților din Frăția Corbilor.

„Un thriller neogotic cu acțiunea bine ritmată, despre un grup de cinci adolescenți în căutarea meridianelor energetice pe tărâmul supranaturalului, printre copaci care vorbesc latina, păduri bântuite, fantome și desene misterioase, dar și în căutarea de sine.“
Sunday Book Review



Părerea mea:

Am început cartea asta fără să știu prea multe despre ea, am citit descrierea cărții fix înainte să mă apuc de citit. Și mi-a dat o impresie cumva greșită despre ce anume urma să se întâmple în carte, lucru nu neapărat rău, ci, dimpotrivă, a lăsat loc unor evenimente surprinzătoare și foarte bine gândite.


Frăția corbilor ne-o aduce în prim plan pe Blue Sargent, o adolescentă care încearcă să fie (a se citi: se vrea a fi) normală într-o casă plină de clarvăzătoare, ea fiind singura ce nu are puteri supranaturale. Totuși, are „darul” de a amplifica energiile celor din jur, făcând astfel mai ușoară treaba mamei ei sau a celorlalte femei din casă. De asemenea, îi este destinat să-și omoare sufletul pereche printr-un sărut. Basic. Apoi, în Ajunul Sfântului Marcu, ceva deosebit se întâmplă: vede un spirit. Spiritul unui Băiat Corb, ca să fim mai exacți. Ea, care până atunci nu putea vedea pe nimeni, doar nota numele spiritelor văzute de mama ei pe un carnet.

Apoi, în peisaj apare familia lui Blue, printre cele mai ciudate: Maura, mama ei, Persephone (o mătușă, cred), Calla (o altă mătușă, probabil), Orla, verișoara, și Neeve, mătușa-nou-venită, o adunătură de femei care de care mai interesantă într-o căsuță cu două caturi de pe 300 Fox Way. Persephone mi-a atras atenția plăcut prin felul ei de a fi, Calla prin puterile ei și Neeve prin misterul de care e învăluită. Pe parcursul romanului, veți găsi multe episode faine la reședința lui Blue, unele amuzante, altele grele, le-aș putea zice, încărcate de semnificație și energie. Sunt foarte foarte curios cum ar arăta căsuța lor într-un film, cred că ar fi ceva deosebit.

Mă gândeam la antagonistul din acest prim volum și dacă să scriu sau nu despre el. Și am realizat două chestii: nu putem spune că avem doar un antagonist, cel puțin așa mi-a dat mie impresia, deșii unul iese mai tare în evidență. Și doi: voi trasa un portret fin al aceluia care este accentuat, pentru că nu se poate să nu zic totuși nimic. N-am să neg, este un personaj destul de inteligent și asta îmi place, mă enervează groaznic personajele negative proaste, dar cel aici de față iese în evidență. Modul în care trecutul și prezentul se împletesc au un rol extrem de important în crearea poveștii lui și nota de mister nu lipsește. OK, bine, toată cartea e bine învăluită în mister și suspans, dar în construirea acestui personaj Maggie a scăpat sticluța din mână și a curs ceva mai mult.

Și, bineînțeles, băieții din Frăție: Gansey, Adam, Ronan, Noah. Aș putea spune că sunt o adunătură la fel de ciudată de oameni ca în cazul reședinței de pe 300 Fox Way, deși aici vorbim de un ciudat diferit. Gansey și Adam se remarcă prin câteva detalii normale, fizice, pe când Ronan și Noah ies în evidență mai mult pe partea magică. Despre aceștia doi din urmă am avut eu niște bănuieli pe parcursul romanului și am fost extrem de bucuros când mi s-au adeverit. Nu aș vrea/putea să vorbesc prea multe despre ei fără să vă dezvălui detalii pe care aș vrea să le aflați singuri, citind romanul. Vreau doar să menționez că romantismul din acest roman (pentru că, automat, când au apărut băieții în viața lui Blue au apărut și primele semne de îndrăgosteală) este, în felul lui, unic. Nu grăbit, nu previzibil. Aproape perfect, aș putea spune. Sunt extrem de curios cu privire la modul în care legăturile amoroase dintre personaje vor evolua pe parcursul seriei.

Deși nu există narațiunea la persoana I, putem vorbi despre mai multe perspective și alternări de cadre bine gândite. De asemenea, am observat o subiectivitate bine încadrată în narațiune prin expunerea gândurilor personajelor pe ici pe colo. Atmosfera generală este una nu chiar atât de magică precum m-aș fi așteptat, cel puțin în prima jumătate a cărții, dar asta nu i-a scăzut din valoare. De altă parte, în a doua parte a cărții, când ne aflăm deja în mijlocul acțiunii, înconjurați de tot felul de descoperiri și magie și evenimente care mai de care mai interesante, am fost plăcut surprins de modul în care autoarea a reușit să introducă, chiar în momentele pline de tensiune, și detalii despre reacțiile personajelor, aspecte privind relațiile dintre ei, relațiile dintre personajele direct implicate în cursul evenimentelor și cele cu un rol mai puțin important. Să reușești să surpinzi momente umane, le-aș spune, într-o carte fantastică, mi se pare ceva lăudabil și un aspect pe care eu unul îl apreciez mult.
Cred că am reușit să trec în revistă aspectele cele mai importante ale cărții și că am reușit, totodată, să vă conving să îi dați o șansă, pentru că merită. Personal, abia aștept volumul doi, mai ales știind că îl are în centru pe Ronan, despre care nu aflăm prea multe detalii în primul volum. Cât pe ce să uit să menționez: copertele seriei sunt absolut geniale, au o estetică superbă. Volumul 4, dintre toate, arată cel mai bine, dar nici celelalte nu se situează tare jos pe lista copertelor preferate.


Notă:

Din aceeași serie:


Mulțumesc editurii Nemira pentru exemplarul oferit! Puteți achiziționa romanul, alături de cel de-al doilea volum al seriei, de pe site-ul editurii sau din librăriile partenere. Nu uitați să dați un like pe pagina lor de Facebook și să îi urmăriți și pe Instagram, pentru a fi la curent cu toate noutățile! 

Comentarii

  1. Mi s-a părut genială cartea asta! Mi-au plăcut multe lucruri, dar cel mai simpatic aspect mi s-a părut familia lui Blue. Mi le-am imaginat pe clarvăzătoare ca fiind foarte colorate și ușor creepy, persoane super-interesante, dar alături de carte e greu de trăit și de crescut, mai ales ca adolescentă.
    Faină recenzia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, exact!! Au fost așa pestrițe și interesante, abia aștept să aflu ceva mai multe despre ele!
      Și mersii!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018