FILIT 2018, ziua 1 || Impresii de primă zi, Sylvie Germain

Viața-i prea scurtă ca să stai degeaba!

 

Hello, hello! Prima zi de FILIT e gata și nu se putea să fiu mai entuziasmat de atât. Înainte de toate, trebuie să menționez că e primul eveniment de genul ăsta la care particip, așa că părerile mele se raportează la mai nimic, dar, oricum, am fost impresionat. Mi-a plăcut enorm prima zi, când am văzut cum s-a organizat Casa FILIT în Piața Unirii, Bookfestul de lângă, voluntarii roind încoace și-ncolo prin tot orașul, făcând o treabă excelentă, apoi vine și momentul primului eveniment la care am participat, anume deschiderea Festivalului și întâlnirea cu scriitoarele Gabriela Adameșteanu și Sylvie Germain.


Și aici este partea în care mă opresc să detaliez. Inițial am zis că nu stau și la a doua parte, pentru că nu am citit nimic de la niciuna dintre autoare (cumva, am început odată o carte de la Gabriela și nu m-a prins mai deloc) și să nu fiu picat din plop acolo. Dar până la urmă am rămas. Trebuie să recunosc, doamna Adameșteanu nu m-a impresionat, nici prin ce a citit, nici prin cum a vorbit și cumva am înțeles de ce nu mi-a plăcut nici cartea ei. Și apoi începe să vorbească Sylvie Germain (și în franceză!!) și modul în care își exprima punctul de vedere și cum explica anumite chestii și doar modul ei de gândire și personalitatea ei în general m-au cucerit! La final, mi-am cumpărat cartea ei Întâmplări dintr-o viață și am așteptat și am primit și un autograf de la ea și m-a făcut așa fericit chestia asta! Sper să mai am cândva ocazia să mai particip la o activitate la care este prezentă și dumneai! Între timp, m-am apucat de carte și, după vreo 30 de pagini, deja știu că o să îmi placă mult și, deși nu e neapărat tipul meu de carte, o să intre în topul cărților recomandate de acum înainte.

Și pe parcursul zilei m-am întâlnit (într-un final) și cu Alex de la Pierduți în Literatură. Primul blogger cu care mă întâlnesc, dacă e să o luăm așa. Feel honoured, Alex!

Cam asta a fost prima zi, nu am participat la multe evenimente pentru că nu știam cu ce se mănâncă și am zis să văd întâi cum stă treaba pe aici. Dar a venit și a doua zi și uiii, nu se putea o a doua zi mai bună! Dar revin mai târziu cu o altă postare, fiți pe fază! Ah, și încă o chestie. De-a lungul zilei, am postat și voi posta mai multe chestii pe insta story, așa că urmăriți pagina mea de acolo!

Comentarii

  1. Mi-e ciudă că n-am reușit să ajung nici anul acesta la FILIT (deh, din București e cale lungă), dar sper să particip și eu anul viitor. Între timp, însă, mulțumesc pentru articol (și pentru următoarele despre FILIT), chiar mă bucur că pot afla ce am ratat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce trist sună asta, dar mă bucur că te pot ajuta cu ceva!
      Și nu te plânge că stai la București, ai Gaudeamus și Bookfest (cel mare), soo. Aștept eu articolele tale cu tot ce voi pierde de la Gaudeamus.
      Plus, poate ajungi la anul și ne vedem!

      Ștergere
    2. Nu mă plâng, iubesc Bucureștiul <3 Și cumva, chiar dacă nu pot ajunge, mă bucur mult că sunt evenimente mari și în alte orașe din țară, nu e corect să fie toate în același loc.
      Poate la anul ajungem amândoi, și eu la FILIT și tu la Gaudeamus :))

      Ștergere
    3. Ar fi ceva, mie mi-ar plăcea mult să ajung în sfârșit la Gaudeamus!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018