Protectori, surprize și haos

Recenzie de carte

„Chaos” -- Theo Anghel

Titlu: Chaos (Am murit, din fericire #2)
Autor: Theo Anghel
Apariție: 2016
Nr. pagini: 336
Tip copertă: broșată
Editura: Quantum Publishers, colecția FantasyFanatic








Descriere:

Fabuloasele aventuri ale Orianei continuă în 336 pagini de emoție condensată. Ai 336 motive să citești această carte.

Tânăra Oriana moare într-un accident, chiar în ziua nunții ei. Pentru oricine, acesta ar părea sfârșitul. Nu și pentru ea. Se întoarce ca recuperator de suflete, însă nu la vechea viață și familie, pentru care trebuie să rămână moartă, ci la una cu totul nouă. Răsfățul și confortul, considerate garantate mai înainte, se duc acum pe Apa Sâmbetei. Va trebui să lupte pentru a-i salva pe ceilalți, dar și pe sine. Apar noi prieteni, noi dușmani și… prima iubire?
Există viață după moarte? Unii vor spune da, alții că nu. Dar există un răspuns la care cu siguranță nu v-ați gândit.
Există recuperatorii de suflete. Smulși din existențele lor, sunt aruncați în altele, neîntrebați de nimeni, fără să li se ceară acceptul. Trebuie doar să se supună legilor celor de Dincolo. Iar unii aleg răzvrătirea…


Părerea mea:

Trebuie s-o recunosc. Mi-a plăcut mai mult decât primul volum. Și, dacă așa merg lucrurile, îmi dau seama că următoarele volume or să îmi placă și mai mult.

Se vede, față de primul volum, o evoluție în stilul autoarei, evoluție care mi-a plăcut. A fost o lectură ușoară, care nu m-a băgat în ceață prin anumite exprimări sau care să mă facă să abandonez lectura din cauza descrierilor lungi și plictisitoare. A fost exact pe gustul meu. 



Despre personaje nu sunt foarte multe de spus, întrucât am vorbit despre ele în recenzia pe care am făcut-o cărții „Întoarcerea” (și pe care o găsiți aici). Totuși, o să vorbesc câte ceva despre evoluția lor și despre câteva noi personaje.

Am ajuns să o apreciez pe Oriana mai mult decât m-aș fi așteptat, întrucât, de-a lungul romanului, devine o femeie pe propiile picioare, care își viața nu chiar viață în mâini și dă dovadă de curaj și altruism în multe situații. Dar să nu uit să menționez, orice om, când se află în fața trecutului, nu mai e același.

Un alt personaj care s-a remarcat și care mi-a atras simpatia a fost Matilda sau Mati, mai pe scurt. După aventurile prin care a tot trecut de când a cunoscut-o pe recupertoarea mai sus menționată, fata începe să își construiască o viață și să devină celeilate o bună prietenă.

Mai este apoi „minunatul” Gudila, care apare abia în volumul acesta. Și înca mă gândesc dacă îl plac sau nu. Bănuiesc că îmi va trebui și volumul trei ca să mă pot decide. De ce? Simplu. Gudila e un tânăr recuperatorum, care are noroc cu carul și parcă e trimis înapoi pe pământ pentru a scoate din sărite pe Oriana. E un tip cu o minte excelentă, dar, știți cum se spune, toate geniile sunt un pic țăcănite. El nu este exclus. Mai multe nu vă pot spune, deoarece apare mai puțin în carte, dar îmi păstrez neutralitatea față de el, deocamdată.

Un singur personaj voi mai menționa. Astrid. O prietenă din vechea viață a Orianei, ea apare din nou în viața acesteia, având efectul unui taifun. Aș mai continua, dar nu prea am cum să fac asta fără a dezvălui niște lucruri din poveste. (Mergeți și citiți cartea!!)

Oh, oh, era cât pe ce să îl uit pe Viorel! Și apre încă din primul volum. Viorel este un copil al străzii, dar un om cu suflet mare și pe care l-am îndrăgit de la prima lui apariție. Din păcate, este un personaj episodic și nu se accentuează asupra lui foarte mult. Însă nu și spre final, când lucrurile iau o întorsătură, ei bine, nu știu dacă bună sau rea pentru el. Dar, neavând detalii și la suspansul cu care s-a terminat cartea, mie nu îmi place cum merg lucrurile.

O singură obiecție aș avea în legătură cu personajele și nu neapărat. În timp ce citeam, pe alocuri, aveam impresia că unele personaje erau ignorate, scose prea mult timp din peisaj, doar ca mai apoi să apară din nou de parcă nu ar fi lipsit mai deloc din mijlocul acțiunii.

Cred că eu atât am avut de spus. Mai multe puteți afla citind și voi seria, pe care eu v-o recomand din toată inima!

Notă:




Romanul Chaos de Theo Anghel a fost oferit de către editura Quantum Publishers pentru recenzie și poate fi comandat de pe site-ul editurii și din librăriile partenere.

Comentarii

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018