Introducere || Wrap Up de Vară

Introducere

Salutare și bine ați venit la Books vs Reality. Eu sunt Eiran (sau Oni, pentru cunoscuți) și vârsta e doar un număr. Sunt un pasionat al lecturii, al muzicii și al animalelor (în special panda și pisicile). Cam atât despre mine, deocamdată. Să trecem acum la lucruri mai serioase.

Wrap Up

Dacă tot e gata vara, m-am gândit să îmi încep și eu activitatea pe aici într-un mod interesant și anume cu un Wrap Up de vară. Așa că hai să trecem la treabă.

1. „Umbra șarpelui” de Rick Riordan (Cronicile familiei Kane #3)
  • Nota: 4.9/5 
  • Mi-a plăcut foarte mult modul în care au evoluat personajele, cum s-a văzut cât de mult s-au dezvoltat de parcursul acțiunii și modul de gândire pe care îl au la final. 
  • Acțiunea a fost, totuși, un pic grăbită. Adică misiunea protagoniștilor se încheie, dar încă mai erau cam 100 de pagini.
  • Finalul a fost WOW. Atât de multe elemente la care nu m-am gândit sub nici o formă, dar care m-au impresionat plăcut.
  • Găsiți cartea la Editura Arthur. (Este la reducere acum!!!)

2. „Elias și spioana cărturarilor” de Sabaa Tahir (An ember in the ashes #1)
  • Nota: 5/5
  • Mi-a plăcut cam tot la cartea asta. Nu cred că am găsit ceva care să nu îmi placă la ea. Nu pot spune că e perfectă, dar mult până la perfecțiune nu mai are.
  • De fapt, nu mi-a plăcut ceva. Traducerea titlului e... nașpa. Mi se pare atât de sec titlul în română, la fel și coperta. Cele în engleză sunt geniale și se potrivesc perfect cu povestea.
  • Găsiți cartea la Editura Young Art.


3. „Miss Peregrine” de Ransom Riggs (Miss Peregrine #1)
  • Nota: 5/5
  • Nu a fost nici pe departe ce mă așteptam să fie. M-a impresionat într-un mod plăcut!
  • Suspansul cred că a fost cheia la povestea asta. Modul în care a fost scris nu a fost nici pe departe previzibil. A fost foarte spontan și original.
  • Găsiți cartea la Editura Young Art.

4. „Orașe de hârtie” de John Green 
  • Nota: 4/5
  • E prima carte pe care o citesc de la acest autor și pot spune că mi-a plăcut destul de mult. 
  • Este o carte ușoară, scrisă într-un mod lejer, fără a te pune prea mult să gândești. 
  • Partea ce nu mi-a plăcut a fost faptul că nu dă mai multe detalii despre Margo. Parcă citesc despre Quentin, băiatul timid, și fata aflată la polul opus, dar ca o umbră, fără o personalitate delimitată clar sau un bagaj de amintiri în spate. 
  • Totuși, ideile lui Margo și inteligența cu care a înzestrat-o John sunt de invidiat. Planurile bine puse la punct, îndrăzneala ei m-au făcut să o apreciez.
  • Cartea o găsiți la Editura Trei.

5. „La râul Piedra am șezut și-am plâns” de Paulo Coelho
  • Nota: 4.8/5
  • La fel ca la nr. 4, este și asta prima carte ce o citesc de la acest autor.
  • M-am îndrăgostit de stilul lui încă de la primele pagini. Deși poveste de dragoste, nu se încadrează în tipare, ci se bazează foarte mult pe psihologic și descriptiv, accentuând trăirile personajelor și combinându-le într-un mod armonios.
  • Abia aștept să citesc și altceva de la acest scriitor, deja am făcut rost de „Alchimistul”, care sper că îmi va plăcea la fel de mult.
  • Cartea o găsiți la Editura Humanitas.

6. „Marea nesfârșită” de Rick Yancey (Al cincilea val #2)
  • Nota: 5/5
  • Ăsta e tipul de SF pe care îl caut. Nu SF dintr-ăla cu extratereștri verzi cu trei degete și antenuțe. 
  • Mi-au plăcut foarte mult personajele și personalitățile lor, cum s-a desfășurat acțiunea și cum s-a terminat, deși m-a lăsat cu ochii în soare.
  • Nu am ce să zic foarte multe, decât că am iubit cartea asta, la fel ca și primul volum, și abia aștept să apară și al treilea volum la noi. Chiar sunt curios cum se va termina.
  • Cartea o găsiți la Editura Young Art

7. „Înainte să te cunosc”de Jojo Moyes (Me before you #1)
  • Nota: 4.5/5
  • Cred că e una din cărțile pe care le-am așteptat cel mai mult anul ăsta, nu știu de ce. Mi-am luat-o la precomandă, cred, și am dat-o gata în 2 zile.
  • Mi-au plăcut în special personajele, modul lor de a se șicana, replicile sadice adresate unul altuia. A fost ceva în relația lor care pur și simplu te face să râzi cu gura până la urechi. E imposibil să nu îți placă de ei.
  • Ceea ce nu mi-a plăcut a fost finalul, tocmai de aceea i-am dat 4 stele jumătate. Totuși, abia aștept și volumul 2.
  • Cartea o găsiți la Editura Litera.

8. „Regele de fier” de Maurice Druon (Regii blestemați #1)
  • Nota; 4/5
  • Primul roman istoric, cred, și mi-a lăsat o impresie bună.
  • Mi s-a părut un pic plictisitor, trebuie să recunosc, dar asta doar pe partea de început, până începe intriga și desfășurarea acțiunii.
  • Autorul (da, e bărbat, nu femeie, așa cum am crezut) reușește să cumuleze elemente importante din istoria Franței secolului 14 într-un mod captivant și plăcut.
  • Găsiți cartea și restul seriei la Editura Litera.

9. „Firma” de John Grisham
  • Nota: 5/5
  • De mult căutam ceva de acțiune, dar nu polițist. Adică fără crime și investigații. Și asta a fost exact ceea ce căutam.
  • Deși destul de veche cartea (publicată prima dată în 1991), povestea pare atât de actuală. Personajul principal este avocat, proaspăt absolvent al Faculății de Drept, care se angajează la o firmă. Care se dovedește a fi mai mult decât o firmă. Nu vreau să vă dau mai multe detalii.
  • Toată cartea te ține cu sufletul la gură, nu poți lăsa efectiv cartea din mână.
  • Cum am aflat și eu recent, cartea are și o ecranizare, cu Tom Cruise în rolul principal. (Trailer: The Firm (1993)) Sper ca filmul să fie la fel de bun ca și romanul.
  • Găsiți cartea la Editura Rao.

10. „Povestea fără sfârșit” de Michael Ende
  • Nota: 4.5/5
  • Mi-a plăcut cartea, dar totuși cred că trebuia să o citesc mai devreme. Merge mai mult pentru copii.
  • Totuși, mi-a plăcut foarte mult acțiunea. Autorul are o imaginație super bogată, niște idei pur și simplu geniale. De două sau de trei ori tot mi-a dat impresia că se apropie de final, deși mai erau încă destule pagini. Și atunci când în sfârșit a ajuns la final, a fost cam brusc.
  • Găsiți cartea la Editura Polirom.

Cam atât a fost data asta, sper că v-a plăcut! Ne vedem data viitoare! 

Comentarii

  1. Cred ca nota pentru „Înainte să te cunosc”de Jojo Moyes este cat merita cu adevarat. povestea am mai intalnit.o si unele parti nu au fost asa originale ca si altele totusi cartea a fost bine scrisa, un limbaj simplu pentru fiecare, si nu, nici mie nu mi.a placut finalul... adica stiam ca ar fi fost ceva trist...dar nici acel fel de trist. si si cand i.a facut barba a fost cel mai dragut si intim moment din punctul meu de vedere

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu unul nu prea am citit atât de multe povesti de dragoste, așa că nu mă pot adresa în privința originalității... Totuși, mă bucur că cineva are aceeași părere ca mine.

      Ștergere
  2. Interesant mod de a recenza 10 cărți dintr-o lovitură.
    Îmi place mult acest articol.
    Au făcut o treabă bună, Oni!
    Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce prezentare drăguțăă, atât a ta cât și a cărților! Mă bucur să văd că unele cărți ori le-am citit și eu și mi-au plăcut, ori sunt pe wish list. :D

    Mult spor în tot ce faci, baftă cu blogul și lecturi frumoasee!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018