FILIT 2018, ziua 4 || Dezbateri, Veronica Roth

Viața-i prea scurtă ca să stai degeaba! 


Ok, ziua 4 a fost cea mai tare zi de FILIT 2018 pentru mine. Asta e introducerea, haideți să intrăm direct în pâine.
Primul eveniment la care am participat a fost unul la casa FILIT, dezbaterea „Booktrailer, booktube și blog - alte feluri de a promova literatura”, invitații fiind Raisa Beicu, Daria Câmpeanu, Claudia Popescu, iar moderatoarea a fost Eli Bădică pe care mă bucur că am auzit-o în sfârșit, știam de toată munca super faină pe care o face. Apoi am putut să o cunosc și pe Daria, care chiar m-a impresionat prin modul ei de gândire (totodată, să știi că merg pe mâna ta cu Ultima dată când ne luăm rămas-bun). Apoi a fost și Raisa, de care nu mai auzim până atunci, dar al cărei blog și instagram îmi plac mult cum arată și cu siguranță o voi citi de acum înainte. 
 

Al doilea eveniment a avut loc la Librarium în Iulius Mall, având ca invitați pe Oana Turcea, de la oanareads24/book.lover24, Alexandra Popa de la Book Wizard, Andreea Chirilă de la Say Rouge, Iulia Cruț, Iuliana Enache, de la Captive in the world of books și, din nou, Daria Câmpeanu, iar ca moderator, Iuliana Soșu. A fost tot o dezbatere, de data asta pe tema celebritatea în online și efectele ei. Evenimentul a fost organizat împreună cu cei de la Storia și Cartepedia și mi-a plăcut super mult, a fost o atmosferă destinsă și relaxată, într-un spațiu foarte literar (care e ceva mai mare decât ultima oară când l-am vizitat, mă bucur să văd că s-au extins).
 

Și, acum, bineînțeles, momentul pe care l-am așteptat cel mai mult. Ultima seară de FILIT 2018 (la care eu am participat) a avut-o ca invitat pe Veronica Roth, una dintre autoarele mele preferate, autoarea seriilor Divergent și Pecetea morții, ambele super bine scrise și mega geniale din punct de vedere al acțiunii și al personajelor și din toate punctele de vedere, de fapt. Aici m-am întâlnit și cu Elena Druță, un om super de treabă, care face un booktube de calitate.
 
Sala a fost extra plină, mai mulți oameni decât în celelalte seri, a fost și Shauki Al-Gareeb (coordonatorul colecției LedaEdge a celor de la Corint) în sală. Ca să fiu sincer, nu mi-a plăcut deloc gazda serii, aka Iulian Tănase, m-aș fi așteptat la niște întrebări ceva mai mult decât veșnicele întrebări basic. I mean, nu mă supăr neapărat, a fost un mod drăguț de a afla anumite chestii despre autoare, dar eu zic că se putea un picușor mai bine (și am mai auzit și alte păreri de genul ăsta). Dar, trecând peste asta, a fost o seară super și Veronica a fost super tare oricum și mi-a plăcut în mod deosebit să aflu despre legăturile ei cu România și despre cum parte din orașele poporului shotet din Pecetea morții sunt de fapt inspirate din arhitectura (dispusă pe trei nivele: veche/istorică, comunistă și nouă) Clujului. Plus, a zis că vrea să scrie un roman a cărei acțiune să se desfășoare undeva în România anilor 80, ceea ce e SUPER TARE?! Și, de asemenea, acum lucrează la un Adult SciFi&Fantasy, pentru care eu unul sunt deja super entuziasmat. Până acum, am citit tot ce a publicat ea. Sunt sigur că voi citit tot ce va scrie vreodată.
 
Daaar, la finalul evenimentului, bineînțeles că am stat la coadă pentru un autograf și acea jumate de oră de așteptare/îmbulzeală a meritat din plin! Până să văd pozele, nu am realizat ce zâmbet mare aveam pe față, dar chiar așa mă simțeam și pe interior, lăsând la o parte emoțiile enorme. Mă bucur totuși că am reușit să scot niște cuvinte pe gură (fără greșeli, din fericire) și țin să menționez că ea a fost cea care a început conversația și a fost atât de drăguță și de deschisă și de veselă, acum îmi place muuult mai mult de ea, clar unul dintre autorii cu loc de cinste în inima mea. Mi-a semnat Cumpăna destinelor, volumul 2 din seria Pecetea morții și, deși am toate cărțile ei, mă bucur că o am pe asta semnată pe asta, cred că este preferata mea dintre toate (nu că aș fi avut de luat vreo decizie oricum, uitasem restul cărților acasă, doar asta o aveam la mine, oricum). Las jos mai multe poze, sunt niște momente speciale pentru mine, chiar acum scriind despre asta am un sentiment așa fain. Țin să mulțumesc voluntarei FILIT pentru poze, ai fost o salvatoare pentru oamenii care au venit singuri la eveniment, ca mine, mersiii mult de tot, în caz că citești asta vreodată!

 

 

Mai pe scurt, mai pe lung, asta a fost ultima mea zi de FILIT 2018 și, în general, experiența mea de anul acesta la FILIT, primul meu festival de literatură la care particip. A fost o experiență super faină și care m-a învățat multe, în cadrul căreia am cunoscut mulți autori și oameni faini, care mi-a adus bucurie și dorința de a participa și în anii viitori. Mulțumesc mult celor de la FILIT, care m-au primit în echipa lor ca blogger, dar și pentru organizarea festivalului, în general, sunteți cei mai tari! Ne (re)vedem la FILIT 2019!

Comentarii

  1. Chiar se vede în poze că erai super-fericit <3
    Am o curiozitate mică legată de cele două discuții cu booktuberi și bookbloggeri... s-a discutat cumva despre avantaje/dezavantaje blog vs youtube? Dacă da, s-a tras vreo concluzie interesantă?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mhm :))
      Nu, a avut ca tema Celebritatea în mediul on-line, nu s-a pus accentul pe diferențele dintre blogging și YouTube.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018