Pizza, literatură și mecanică cuantică

Recenzie de carte

„Dirk Gently” - Douglas Adams


Apariție: 17 octombrie 2018 (15 mai 1987, în original)
Nr. pagini: 232
Tip copertă: broșată
Editura: Nemira, imprint Armada
Traducere: Dan Sociu







Descriere:

Ce au în comun o pisică moartă, un băiat care știe totul despre calculatoare, un călugăr care crede că lumea e roz, mecanica cuantică, poetul Samuel Taylor Coleridge și pizza?


Aparent nu foarte multe: asta până când Dirk Gently, detectiv particular, își propune să demonstreze interconectivitatea tuturor lucrurilor rezolvând o crimă misterioasă, ajutând un profesor misterios, deslușind un mister și mai misterios și mâncând multă pizza. Iar între timp trebuie să salveze și întreaga omenire (fără să tarifeze suplimentar).

Pentru a afla mai multe, citiți cartea asta sau, și mai bine, contactați Agenția de Investigații Holistice.

Părerea mea:


Mă bucur așa mult că am început să citesc cărțile Armadei cu această carte! Chiar mi-a dat un gust fain despre colecție și, dacă toate cărțile din colecție sunt la fel de interesante, o să fie super bine. Dar deocamdată vorbim despre cartea lui Adams.

Am început să citesc cartea neștiind exact la ce să mă aștept, descrierea m-a cam băgat în ceață și nici primele pagini nu au fost de mare ajutor. Dar m-au făcut oricum curios și am continuat și, deja după 20-30 de pagini eram complet captivat de acțiune. Acțiunea este destul de complexă, pe mai multe planuri, care înaintează atât de rapid, recunosc că mi-a fost greu la un moment dat să țin pasul, mai ales cu toate elementele de fizică introduse. Bine măcar că mai știam câte ceva de la orele de fizică. 



Dintre cei care mă urmăriți pe Goodreads, puteți observa cam care a fost procesul de citire al acestei cărți. Mai pe scurt, am realizat că, după fiecare capitol citit, cartea devenea din ce în ce mai bună și nu înceta să mă surprindă cu aspecte noi și atâta de interesante. Mi-a plăcut enorm faptul că nu a aruncat tot ce s-a putut despre lumea în care are loc acțiunea în primele pagini, ci te-a lăsat ușor ușor să descoperi conexiunile dintre elemente, unele apucând să le înțeleg abia în ultimele câteva capitole.

Ca să fiu sincer, mă așteptam la ceva mai mult din partea acestui așa numit Dirk Gently. Nu că ar fi putut face mai multe chestii, face destule și e un tip tare interesant și curios, sunt nerăbdător să mai citesc despre el. Dar a fost destul de absent mare parte a cărții. Totuși, a avut partea lui de mister, apărând doar în momente cheie și acționând cu o inteligență și ageritate ieșite din comun.

Nu am foarte multe ce să spun despre cartea asta, i-aș strica misterul. E un SF ușor amestecat tare bine cu ceva elemente fantastice, duce un pic cu gândul și la literatura clasică. Pe scurt, îmbină multe genuri într-un mod subtil și interesant și e imposibil să nu te captiveze. 

Notă:

Din aceeași serie:
 

Mulțumesc editurii Nemira pentru exemplarul oferit! Puteți achiziționa romanul de pe site-ul editurii sau din librăriile partenere. Nu uitați să dați un like pe pagina lor de Facebook și să îi urmăriți și pe Instagram, pentru a fi la curent cu toate noutățile! 

Comentarii

  1. O am și eu în bibliotecă de ceva timp și mor de ciudă că încă n-am ajuns la ea, din cum ai prezentat-o pare că o să-mi placă mult. Cred că în martie o să fac Armada binging, ca să ajung „la zi” =))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E super faină, ai să vezi ce repede te prinde.
      Și suuper, mai am și eu „Umbra magiei”, dar care parcă nu mă atrage așa mult și mai am câteva titluri de la Armada pe care abia aștept să pun mâna.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Opere - George Bacovia || impresii

Corăbii, porci și titani

Noapte, ucenici și glife