Adolescenți, infracțiuni și Pământul

Recenzie de carte

„Cei 100” - Kass Morgan


Titlu: Cei 100 (Cei 100 #1)
Autor: Kass Morgan
Apariție: 2015 (2013, în original)
Nr. pagini: 271
Tip copertă: broșată
Traducere: Dorina Tătăran








Descriere:


După un război nuclear devastator, omenirea trăiește în nave spațiale, departe de suprafața radioactivă a Pământului. 100 de adolescenți delincvenți sunt trimiși într-o misiune periculoasă: trebuie să recolonizeze planeta. Ar putea fi a doua șansă la viață sau... o misiune sinucigașă.

Clarke a fost arestată pentru trădare și e bântuită de propriul trecut. Wells vine pe Pământ pentru fata pe care o iubește, dar oare ea îl va ierta? Bellamy vrea să-și apere sora. Glass a ajuns iar pe navă, dar acolo viața e la fel de periculoasă ca pe Pământ.

Cei 100 trebuie să lupte pentru viață într-un ținut sălbatic. Nu era în plan să fie eroi, dar s-ar putea să fie ultima speranță a omenirii.

„Sumbru și fascinant... O combinație de Împăratul muștelor, Un cântec străbate lumea și Jocurile foamei.”
Booklist



Părerea mea:

Am așteptat nu știu cât să citesc cartea asta, doar ca să pot vedea ce e și cu serialul, pentru că am auzit o tonă de chestii bune despre el, dar ghici ce? Am citit cartea și am văzut jumătate din primul sezon și nu au aproape nici o legătură. Așa că dacă vreți să vă uitați la serial, puteți după să citiți și cărțile, fără probleme, au doar ideea în comun, câteva dintre personaje și cam atât. Pe de o parte e fain, sunt două versiuni diferite ale poveștii. Am învățat să nu mă mai plâng de diferențe și să mă bucur de film sau serial ca și cum nu aș ști despre ce e vorba.

Dar să vorbim mai multe despre carte. Nu mi-a plăcut că a fost prea scurtă, cam atât. Și, neavând volumul doi prin preajmă, a fost mai nașpa, dar mă descurc eu cumva încă puțin timp. Mi-a plăcut împărțirea în perspective, aia a fost super. Și intercalarea timpurilor narative, cu porțiunile de amintiri care au ajutat super mult la înțelegerea anumitor evenimente din prezent. Plus că m-au ajutat să cunosc mai bine personajele și de ce fiecare dintre ele a ajuns unde și cine este în momentul de față. Abia aștept să văd cum se dezvoltă pe parcursul seriei, dar știu sigur că îmi va plăcea de ele până la final mult și îmi va fi greu să mă despart de ele. Dacă tot vorbim de asta, știu sigur că una dintre cărțile din serie va intra în topul de anul acesta, îmi place prea mult ideea și modul cum e abordată. Da, deși are influențe sau seamănă cu alte romane, eu zic că este totuși o chestie originală, iar Kass a profitat de ea la maxim, scriind un roman chiar bunicel.

Ce mi-a mai plăcut la personaje este faptul că, deși delicvenți în marea lor majoritate, sunt niște adolescenți maturi cât de cât și, deși cartea este YA, lipsește drama adolescentină obișnuită și slavă cerului pentru asta. Pe Clarke, ca să fiu sincer, am apreciat-o pentru cunoștințele ei despre medicină, vitale pentru restul grupului, dar mi-a și displăcut pentru toată relația ei cu Wells, care sper din toată inima să se îmbunătățească mai încolo (deși, după ce am văzut și ceva din serial, am impresia că anumite scene, deși introduse mai devreme, sunt luate din volumele viitoare și asta nu-mi place).



Bellamy mi-a adus aminte mult de Brend din Berlin: amândoi vânează și pregătesc mâncarea, amândoi au o soră mai mică de care au grijă, și mi-a plăcut de el. În serial, caracterul lui e diferit muuult de tot și asta și din cauza a ceva diferit ce s-a întâmplat față de carte. Și Octavia e diferită, mi-am și imaginat-o mai mică, dar, pe când în carte nu se pune mult accent pe ea, în serial e destul de importantă și îmi place de ea super mult, e una dintre preferatele mele. Ah, și de Glass îmi place mult, dar ea nici nu apare în serial. Dar în carte are un personaj fain construit și pe care l-am apreciat, deși, ca mulți alții, a făcut niște chestii nașpa tare la viața ei.

Despre acțiune nu pot spune neapărat că m-a impresionat și, deși nu au existat foarte multe răsturnări de situație, au fost oricum destule aspecte care m-au luat prin surprindere, cu siguranță, și care mi-au plăcut. Bine, mai e și cliffhanger-ul de la final la care mă așteptam cumva să apară, mai devreme sau mai târziu. Dar nu în felul ăla, mersi, Morgan... Evenimentele se petrec rapid și cu tot cu momentele de „intimitate”, să le zic așa, cele în care apar doar câteva personaje și sunt mai profunde, având ocazia să cunoști mai bine adolescenții respectivi, se creează o atmosferă destul de alertă, care te ține cu sufletul la gură și simți nevoia să citești până ajungi la final.

Eu vă recomand cartea asta tuturor, pentru că are de toate: este SF, distopică, ficțiune pentru adolescenți, acțiune, mister, dramă, de toate. Cred că e tipul de carte care ar fi pe gustul multor oameni.

Notă:

Din aceeași serie:


Mulțumesc editurii Nemira pentru exemplarul oferit! Puteți achiziționa romanul, ca și următoarele două volume, de pe site-ul editurii și din librăriile partenere. Nu uitați să dați un like pe pagina lor de Facebook și să îi urmăriți și pe Instagram, pentru a fi la curent cu toate noutățile! 

Comentarii

  1. Probabil voi începe cu serialul, să văd dacă mă prinde ideea lui. Dacă este atât de bun cum spune lumea, voi începe și seria. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Perfect!
      Hint: te va prinde serialul sută-n mie. Am început și eu să îl văd și e suuper. Și după poți citi cărțile fără probleme, în afară de ideea de bază și câteva personaje, nu au prea multă legătură.

      Ștergere
  2. Încă nu m-am hotărât dacă să citesc cărțile sau să văd serialul mai întâi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum vrei, tot aia e! Oricum nu au legătură între ele, se axează pe personaje diferite și acțiunea se duuuce.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018