Artă, djinni și stele

Recenzie de carte

„Rebelul nisipurilor” - Alwyn Hamilton

Apariție: 6 februarie 2018 (8 martie 2016, în original)
Nr. pagini: 288
Tip copertă: broșată cu clape
Editura: Nemira, colecția Nemira Young Adult
Traducere: Florina Pîrjol







Descriere:



Primul volum din seria REBELUL NISIPURILOR


Goodreads Choice Awards pentru romane Young Adult în 2016

Oamenii stăpânesc deșertul Miraji, în sălbăticie cutreieră bestii mitice, iar prin alte părți se zvonește că djinnii încă se folosesc de magie. Pentru oameni e o lume necruțătoare, mai ales dacă ești sărac, orfan sau femeie.

Amani are nisipul în oase, nimerește întotdeauna ținta, dar își dorește să părăsească deșertul, unde nu-i mai rămâne decât să moară sau să se căsătorească. Un străin îi oferă ocazia să fugă, călare pe un cal mitic. Visul i se împlinește pe fundalul unei rebeliuni împotriva sultanului, iar misteriosul străin cu care pleacă ascunde mai multe secrete decât pare.

„Încă de la primul paragraf fermecător din trilogie, un Orient Mijlociu întunecat se întâlnește cu un Vest Sălbatic steampunk prin vocile personajelor: eroina obraznică, cinică și nemiloasă, care ascunde doze mari de sentimentalism și idealism, și personajele secundare memorabile, unele comice, altele terifiante sau de-a dreptul tragice. O carte romantică, incitantă, plină de umor și o bucurie la lectură.“ Kirkus Reviews

„Un amestec minunat de fantasy, mitologie, dragoste și vechea poveste a fetei care descoperă câte poate să facă.“ Inis Children’s Books Ireland



Părerea mea:


Să fiu totalmente sincer cu voi, am ales cartea asta pentru copertă, care îmi place chiar mai mult decât cea din engleză, trebuie să recunosc că cei de la Nemira tot timpul fac o treabă super bună cu copertele. Și titlul, desigur, care chiar are menirea de a te atrage. Dar asta e doar la exterior. Și interiorul cărții, însă, mi-a plăcut la fel de mult ca și interiorul.


Dacă vă plac poveștile care au la bază mitologia și legendele persane și care vă duc cu gândul la Vestul Sălbatic, la pistolari și deșert, ei bine, cartea asta e pentru voi. Și nu numai.


Având-o ca personaj principal pe Amani, m-am bucurat de un personaj feminin aproape inedit, de care a ajuns să îmi placă mult până la finalul cărții, din toate punctele de vedere. Are o minte ascuțită și gândește rapid și inteligent, știe să interacționeze cu celelalte personaje și, din fericire, știe cum să își aleagă prietenii și oamenii pe care să îi lase în viața ei. Mai mult decât atât, este o fată puternică, atât fizic, cât și mental și atinge tot timpul ținta atunci când împușcă.

Universul în care trăiește ea mi s-a părut însă și mai interesant, iar voi vorbi aici despre două lucruri. Mai întâi, orașul în care Amani s-a născut și trăiește la momentul începerii acțiunii. Deși nu este un spațiu feeric sau care să trezească în tine sentimente neapărat plăcute, mi-a plăcut cum totul a fost creat într-o manieră atât de realistă și normală, nici nu sunt sigur cum i-aș putea spune. Eu însumi trăind într-un oraș mic și în care nu se întâmplă prea multe lucruri, am găsit similitudini care m-au făcut să mă identific cu personajele și dorința lor de evadare și sunt sigur că și mulți dintre voi s-ar identifica cu asta.

Și apoi, când Amani reușește să evadeze din acest oraș monoton și cenușiu, pășește într-un univers cu totul peste așteptările ei și peste ale mele în același timp. Un univers deopotrivă modern și magic, deșertul și ființele mitice ce trăiesc în el devin o nouă casă pentru ea, devin viața ei, iar oamenii pe care îi întâlnește și cu care se împrietenește de-a lungul călătoriei ei îi devin familia de care tot timpul a avut nevoie.


Toate personajele din acest roman sunt impresionante, fie ele bune sau rele, autoarea reușind să dea o personalitate puternică fiecăruia dintre ele, iar mie mi-au plăcut mult toate, cu calitățile și defectele lor. Am fost plăcut surprins de originalitatea și veridicitatea lor.

Autoarea are un stil destul de ușor de citit și care te prinde rapid, pe alocuri având descrieri captivante, dar aspectul care m-a câștigat au fost dialogurile, a știut de fiecare dată să le încadreze bine în narațiune și să le facă să pară naturale. De asemenea, sarcasmul din replicile personajelor mi-a adus nu o dată zâmbetul pe buze.

„Noaptea, cu culorile și hohotele ei de râs, cu simțul puterii și al încrederii în ce făceau ei, mă îmbăta și pe mine. Revolta asta era o legendă în devenire. Era genul de poveste care începuse înaintea mea și pe care nu o puteam înțelege pe de-a întregul. Era genul de poveste care se spune iar și iar pentru a explica cum lumea n-a mai fost la fel după ce mâna asta de oameni au trăit și au luptat, au câștigat sau au murit încercând. După ce urma să se petreacă, povestea părea inevitabilă, ca și cum lumea ar fi așteptat schimbarea asta, ca și cum ar fi avut nevoie să fie salvată, iar personajele din poveste ar fi fost smulse din propriile vieți și mutate în locurile unde trebuiau să fie, ca piesele de pe o tablă de joc, doar ca să prefacă povestea în realitate. Doar că ea era mai sălbatică, mai înfricoșătoare și mai amețitoare, dar și mai nesigură decât aș fi crezut vreodată.”

Multe nu am ce să spun, pentru că pagini multe în carte nu sunt, un aspect care m-a deranjat puțintel și sper că următoarele volume vor fi ceva mai grosuțe. Până când apar și restul volumelor în română, citiți-l pe acesta!


Notă:

Din aceeași serie:


Mulțumesc editurii Nemira pentru exemplarul oferit! Puteți achiziționa romanul de pe site-ul editurii sau din librăriile partenere. Nu uitați să dați un like pe pagina lor de Facebook și să îi urmăriți și pe Instagram, pentru a fi la curent cu toate noutățile!

Comentarii

  1. Pare un roman foarte fain de citit în vacanța de vară. Trebuie să pun și eu mâna pe ea. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar e perfect pentru o noapte de vară undeva afară. La cât de mică e, o termini sigur într-o noapte!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018