Autori descoperiți în 2017 pe care îi recomand

Sursă foto: Jessica Lewis

Ne apropiem cu pași repezi de finele anului 2017, iar o parte din mine parcă nu vrea să îi dea drumul. De aceea, pe lângă topul obișnuit al cărților, va mai apărea articolul acesta pe blog și, probabil, sper, încă unul. Dar asta rămâne de văzut. 


Să vă spun acum mai detaliat despre ce este vorba:
Anul acesta s-au întâmplat o tonă de chestii, mai mult sau mai puțin bune. Nu doar legat de cărți (pentru că aici, uimitor, lucrurile au stat chiar destul de bine), nu doar în viața mea personală, ci în lume în general, pentru fiecare om în parte și nu cred că sunt singurul care simte asta. Bine, asta nu are neapărat legătură cu articolul pe care îl citiți, dar am simțit nevoia să scriu și lucrurile astea. Ideea e că, m-am gândit eu, să vorbesc doar despre cărțile preferate din 2017 ar fi prea puțin. Și așa a luat nașterea ideea de împărtăși cu voi, cititorii mei, câțiva din autorii pe care i-am descoperit anul acesta, am citit ceva de la ei și mi-a plăcut atât de mult încât să vă rog să îi încercați și voi. A fost destuul de greuț să realizez topul acesta (format din 5 autori), ținând cont de faptul că majoritatea dintre ei scrie un alt tip de romane, care necesită alt tip de documentare, alt stil de scriere și care se încadrează în genuri literare diferite.



1. Ruta Sepetys 


Ruta scrie ficțiune istorică în care personajele sunt adolescenți și tineri. Dar, oh, de ar fi doar simplă ficțiune și atât. Nu, este mult mai mult. Pentru că toate poveștile născocite de Ruta sunt inspirate din povești reale ale unor oameni care au trecut prin acele situații sau, cel puțin, ceva asemănător. Ruta scrie într-un stil care te lasă fără suflare, te face să uiți de foame, de sete, de toate. Am citit două dintre cărțile ei, una după alta, într-un timp foarte scurt și le-am iubit. Una dintre ele am și recenzat-o, anume Printre tonuri cenușii (dați click aici), iar O mare de lacrimi, urmează, cât de curând. Ceea ce mă încântă și mai mult cu privire la această autoare este faptul că mai are o carte publicată, Out of the easy, pe care vreau neapărat să o citesc și, pe lângă asta, acum lucrează la o carte ce va avea acțiunea plasată în Spania. Iar după ce aceasta va fi publicată, se apucă de o carte care va avea loc în.... România!!! Am rămas șocat și mind-blown în același timp și nu știu cum să fac să treacă timpul mai repede să apară cartea aia. Până atunci, citiți tot ce prindeți de la ea. Nu veți regreta!

2. Brandon Sanderson 

Brandon e o sumă a aproximativ tuturor lucrurilor ce mi le-am putut  dori vreodată de la un autor. Mai înainte de toate, are o scriitură superbă, la modul în care am dat gata 800 de pagini în o săptămână și un pic. Apoi, scrie fantasy. Și creează, cel puțin în Elantris, o lume absolut unică și magnifică pe care am ajuns să o iubesc, la fel ca și personajele care trăiesc în ea. Apoi, Brandon îmbină în scrierile sale toate aspectele vieții cotidiene, de la medicină la religie și multe altele, subiecte în care unii nu se adâncesc foarte mult. Dar el are o documentare bună și cunoștințe la fel de bogate în multe domenii, reușind astfel să creeze universuri de poveste cum puțini reușesc să o facă. (p.s.: continuarea la Elantris apare, teoretic, undeva în 2020. Eu chiar îs mort în așteptarea cărților de la autorii mei preferați)

3. David Mitchell

Poate nu este pe primul loc în acest top, dar îl iubesc la fel de mult ca pe ceilalți doi de mai sus și ca pe ceilalți doi de mai jos. Pentru că Atlasul norilor (roman a cărui recenzie o găsiți aici) mi-a plăcut mai mult decât pot exprima în cuvinte. Acum realizez că nu este mai sus în top doar pentru că stilul în care scrie nu este la fel de bun ca al Rutei, de exemplu, deși este unul oricum foarte bun și deosebit, chiar unic. Dar povestea poveștile care iau naștere din imaginația lui sunt superbe. Atlasul este o operă de artă, la propriu. (legat de asta, mi-am amintit de o conversație avută recent cu Irina, care în acest moment traduce Words in deep blue, iar în acea carte apare un fragment din Atlasul norilor. Voiam dinainte să citesc cartea aia, dar acum știu clar că trebuie să o citesc. Ghiciți ce: o să mai dureze ceva timp până o să apară și, implicit, până ajung și eu la ea.........


4. Diana Gabaldon


Dintre toți cei de aici, Diana este cea de la care am citit o carte cel mai recent, de aceea probabil voi pune un pic mai mult suflet în recomandarea pe care i-o fac (deși nu regret asta). La fel ca majoritatea autorilor din această listă, și literatura creată de Gabaldon necesită destul de multă documentare. Și Outlander îmbină două dintre genurile mele preferate: fantasy și ficțiune istorică (unde fantasy face referire în special la călătoria în timp, un subiect despre care sunt interesat și care mă intrigă). Dar nu este doar despre acestea, ci se încadrează și la genul romance, de care de obicei nu sunt atras, însă, pe lângă altele mai mult sau mai puțin importante, Diana se axează mult pe trăirile interioare ale personajelor, aspect ce se încadrează perfect în peisaj și care m-a cucerit întru totul. (dacă ați citit recenzia de la Călătoarea, ei bine, aflați că încă sunt ofticat maxim că am fost atât de prins de acțiunea cărții încât am uitat să mai scot citatele preferate din ea.....) Aici am o veste bună, spre deosebire de restul autorilor: am următoarele 3 volume din serie!! Și, deși am zis că termin cărțile ce le am începute, ca să nu se adune prea multe (lucru ce m-a adus în reading slump chiar în vacanță), cred totuși că mă voi apuca de Talismanul mai repede decât am crezut că o să se întâmple.

5. Charles Martin

Ultimul, dar nicidecum cel din urmă, este Charles Martin. Încă nu știu sigur de ce a ajuns tocmai pe locul 5, dar așa a fost să fie. Muntele dintre noi este romanul prin care l-am descoperit și deocamdată singurul citit de la el (deși sper ca situația să se schimbe în viitorul cât de cât apropiat). Charles scrie literatură creștină, în mare parte. Iar Muntele dintre noi este o minunăție de carte. Este una dintre puținele cărți care m-au făcut să mă înfurii atât de tare încât să pun cartea deoparte, doar ca să o iau în mână imediat după și să plâng, cu lacrimi șiroindu-mi pe obraji. Și, chiar în următoarele pagini, să îmi așeze pe față un adevărat zâmbet și o bucurie în inimă care să mă facă să mă cutremur. Vă spun eu, dacă aveți nevoie de ceva care să trezească ceva în voi, apelați la scrierile lui Martin. Deși nu am mai citit altceva, sunt sigur 100% că la fel este și în cazul celorlalte cărți ale sale.


Aceștia sunt câțiva dintre autorii pe care eu i-am descoperit prin lecturile de anul acesta și pe care vi-i recomand din toată inima. Poate nu vor fi pe gustul unora, dar vă garantez că vor fi pe gustul majorității, pentru că nu are cum să nu îți placă ceva scris de vreunul din ei. Eu închei aici, dar ne revedem curând-curând! Nu uitați să îmi spuneți și voi câțiva dintre autorii voștri preferați din acest an!
Peace! - panda

Comentarii

  1. Anul acesta am avut norocul sa descopar o autoare uimitoare. Mia Sheridan. In clipa aceasta ea este in top 5 cele mai iubite autoare de mine. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am citit nimic de la ea, deși mi s-a mai spus ca Vocea lui Archer e o carte făină. Dar romanele de dragoste nu sunt chiar tipul meu, așa că...

      Ștergere
  2. Am avut și eu un super an în materie de autori noi, abia aștept să fac și eu un top 10! :D
    Un singur autor am citit de aici, cred că deja știi pe cine! Hihi

    xoxo

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018