Despre Bullet Journal #1 || martie 2018

Viața-i prea scurtă ca să stai degeaba!


Am găsit inspirația de care aveam nevoie ca să fac articolul ăsta, datorită Ioanei. Aflați de ce dând click și citind articolul ei în care vorbește despre jumătate de an de organizare de bujo.

Pentru cei care nu cunosc, Bullet Journal (sau bujo, mai pe scurt) este un fel de agendă/jurnal/organizator care, pe mine cel puțin, mă ajută enorm să îmi organizez toate activitățile din decursul unei luni și este în același timp și un mod de a mă relaxa și a-mi lua mintea de la alte chestii. 


Mai pe lung, mai pe scurt, în acest articol vă voi arăta cum arată planificarea mea pentru luna martie și vă voi da, poate, câteva idei. De când fac chestia asta, aproximativ un an, luna aceasta mi-a ieșit cel mai fain și probabil că și asta m-a motivat să fac pozele și să scriu articolul ăsta.



Știu că toată lumea face prima pagină a lunii foarte estetică și artstică, dar mie îmi place să fie simplă, dintr-un singur motiv: pe parcursul lunii, voi nota/desena pe pagina asta toate lucrurile importante din lună. Cărți citite, locuri în care am călătorit, alte aspecte importante.


A doua pagină conține calendarul pe care voi nota evenimentele, întâlnirile și lucrurile mai mari de făcut și încă două chestiuțe motivaționale, să le zicem așa. Pe partea dreaptă este un Sleeping Tracker. Am preluat ideea de la o colegă, care a preluat-o de pe Pinterest. Este a doua lună când fac asta cu însemnarea orelor de somn și vreau să vă spun că luna trecută m-a ajutat enorm să îmi pun un pic în ordine programul de somn, de obicei foarte dezordonat. Goal-ul meu e să dorm cel puțin 8 ore pe zi, fără să dorm la prânz/când vin de la școală. Mi se pare că pierd prea mult timp cu somnul din timpul zilei.


Cum probabil ați observat până acum, am încercat să păstrez o culoare generală în toate chestiile, anume vernil, însă pe paginile astea două se află mood tracker-ul și habits trackers care ar fi arătat nasol în aceeași culoare, optând astfel pentru culori diferite. Singura chestie mai diferită aici a fost tracker-ul pentru cantitatea de apă băută, am o problemă cu hidratarea și sper că așa voi reuși să mă motivez să beau mai mult. Maximul este de 8 pahare pe zi, ar fi ceva dacă aș bea cel puțin jumătate de lună cât trebuie. 


Și ultima pagină, dar nicidecum cea din urmă, este pagina pe care am notat chestii legate de „muncă”, momentan fiind vorba de cărțile primite/ce le voi primi pentru recenzii. Școala nu se pune, pentru că e ceva ce oricum fac zilnic, deși mă gândesc ar trebui să pun și ceva accent pe ea luna viitoare. Iar dedesubt am lăsat o rubrică pentru lucrurile noi pe care le voi aduna de-a lungul lunii.

Pe lângă toate astea, caietul acesta este și un jurnal și am zile în care fac și to-do lists, dar alea nu au relevanță aici. Totuși, vă pot spune că ajută ambele, atât în organizare, cât și în relaxare.

Voi țineți un astfel de jurnal? Dacă da, ce funcționează cel mai bine pentru voi? Dacă nu, eu vă recomand să încercați!

(This is only my second post in English around here, so please be kind and let me know if I made any mistakes.)

For those who don't know, Bullet Journal (or shortly bujo) is an agenda/diary/planner which really helps me organize all of my activities throughout a month and at the same it's a great way to relax and keep my mind off other things for a few moments.

Long story short, I'll show you how my bujo for march looks like and, maybe, give you some ideas. Since I've started this, one year ago or so, this month is the best so far and this was probably my motivation to take pictures and then write this article.


I know that everybody has a very aesthetic and artistic first page every month, but I like to keep it simple, mainly because, by the end of the month, I will have drawn on this page the most important things of this month. Books read, places I've traveled to, other highlights from march.


The second page contains the calendar in which I will note all the events and ask from across the month and also two motivational boxes. On the right page is a Sleeping Tracker. I got this idea from a classmate who took it from a photo on Pinterest. This is the second month I'm doing this and I want to tell you that last month it was very helpful. It helped me organize a little bit my very messy sleeping schedule. My goal is to sleep 8 hours a day, without those 5-hour naps in the middle of the day. I feel like I'm losing precious time sleeping in the afternoon.


As you've probably noticed by now, I've tried to keep the same general color in everything, but on these two pages I have the mood tracker and the habits trackers which don't look nice all in the same color, so I used different ones. The only 'unusual' thing here is the tracker for drinking water, I do have a problem in staying hydrated and I really hope that this way I'll motivate myself to drink more. The maximum is 8 glasses per day and it would be a big deal if I manage to accomplish this at least half of the month.


And last but not least, this is the page on which I wrote 'work' stuff, at the moment work being the books I receive/will receive from my sponsors. School doesn't counts, because it's something I do anyway do daily, although I should reconsider that and focus a little bit more on studying too. Below it's a rubric for the new stuff I'll get over the month. 

Beside these things, this notebook is also a diary and I do have some to-do lists here and there, but I'm not going to talk about it here. Still, I can tell you that they are very helpful, both in organizing and relaxing.

Do you keep a bullet journal? If yes, what's working the best for you? If not, you should give it a try!

Comentarii

  1. Am tot văzut anul trecut „bullet journal” și mă enerva că toată lumea era obsedat și își făceau cu toții. Anul acesta mi-a oferit colega de bancă o agendă atât de frumoasă și am zis... de ce nu:)) și așa mi-am făcut și eu un bullet journal, cu MULTĂĂĂĂ inspirație de pe Pinterest! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pinterest is life. Și eu am luat multă inspirație de acolo și iubesc platforma aia!

      Ștergere
  2. Eu nu am bullet journal și nici nu cred că îmi voi face unul prea curând, pentru că știu că nu m-aș ține de el. :(
    Dar este interesant ca mod de organizare (de care totuși aș avea nevoie). :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am crezut ca imi va fi greu sa ma tin de el, dar dupa un timp m-am obisnuit cu el. Si chiar ma ajuta sa ma organizez!

      Ștergere
  3. Exact ce cautam. Zilele acestea am inceput sa lucrezi si eu la BJO si a iesit binișor. Fiind prima oară nu imi iese perfect😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nimanui nu i-a iesit perfect din prima. ;D Ai sa vezi ca in timp o sa fie din ce in ce mai fain.

      Ștergere
  4. Eu am unul din ianuarie și într-adevăr mă ajută să-mi organizez mai bine timpul :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018