De vorbă cu... booktuberii #2 || Irina Citește

INTERVIU BOOKTUBE: IRINA CITEȘTE



1. Cum te-ai descrie în câteva rânduri, ca persoană?


Cred că cel mai evident lucru e că sunt foarte implicată în ce fac – când ceva îmi stârnește interesul, mă dedic 100% acelui lucru. Sunt foarte curioasă și îmi place mult să descopăr: oameni, locuri, mâncare, de toate!



2. Pe YouTube, apari ca Irina Citește și mulți cunosc doar partea ta "literară". Care ar fi o altă mare pasiune de-a ta?

În ceea ce privește pasiunile “de timp liber”, călătoriile sunt pe primul loc. Dacă ne referim la pasiunile de zi cu zi, atunci sunt fascinată de tot ce ține de limbă, limbaj, de felul în care comunicăm și ce (nu) ne spunem. 


3. Dacă ți s-ar da acuma ocazia să îți faci bagajele și să pleci undeva, care ar fi destinația? Și, ca să fie mai literar, ce carte ai pune în geantă?

Australia, cu siguranță. Am avut bafta incredibilă să ajung acolo o dată și cred că o parte din mine a rămas acolo. Ce carte? Asta e mai greu, dat fiind că Melbourne e cunoscut pentru sutele de anticariate și librării… cred că aș prefera să îmi cumpăr ceva de acolo. 


4. Cum îți poate câștiga o persoană simpatia? Ce fel de oameni preferi în cercul tău de prieteni?

Îmi plac oamenii pasionați, chit că interesele lor diferă de ale mele. Uneori e chiar mai frumos așa – pot să descopăr lucruri noi. Și ajută mult să fie și o persoană deschisă – la idei, la aventuri, la încercări noi. 


5. Dacă ar fi să transpui una dintre amintirile tale sau un aspect al vieții tale într-un roman, care ar fi subiectul lui?

Deși sunt încă tânără (nu?!), mă regăsesc mult în romanele nostalgice, în care personaje mai în vârstă se uită înapoi la viața lor. Cam așa ar arăta și romanul meu. 

6. Care este autorul de la care ai citit cele mai multe cărți? În afară de Julian Barnes, dacă el e pe primul loc. :))

Surprinzător, nu e Barnes. Am citit doar 5 cărți de-ale lui, dar au fost de impact. În capul listei e clar J.K. Rowling, urmată de Murakami și de Schmitt. 


7. Dacă tot l-am pomenit pe Barnes, eu nu am citit nimic de la el, deși vreau. Cu care dintre romanele sale ar trebui să încep? 

Grea întrebare, pentru că nici eu nu știu. Radu Paraschivescu mereu spune că există o diferență uriașă între scriitura lui Barnes de dinainte și de după moartea soției lui. Eu am citit doar cărți scrise după, cărți triste, nostalgice, contemplative. Nu știu cum e celălalt Barnes. Dacă e să recomand eu personal ceva, Sentimentul unui sfârșit


8. De ce ai ales să împărtăşeşti pasiunea ta pentru cărți prin BookTube și nu printr-un blog de carte?

Am avut un blog de carte, dar parcă nu îmi găseam vocea pe el. Se pare că a trebuit să dau glas, la propriu, părerilor mele. Mi se pare o comunicare mai personală, mai apropiată, mi se potrivește mai bine. 


9. Un autor de la care nu ai citit nimic, deși multe persoane ți l-au recomandat și chiar titlurile semnate de el te atrag oarecum?

Stephen King! O să îl citesc… cândva. 


10. Cum percepi societatea în care trăim și care sunt așteptările tale de la ea?

Dacă mă întrebai asta acum un an, răspunsul ar fi arătat cu totul diferit. Societatea per total, omenirea, îmi place, dar încep să văd mai multe probleme decât conștientizam. Îmi place că evoluăm, dar uneori mi se pare că evoluăm prea mult și suntem prea prinși în toate aceste progrese. Mi-aș dori să ne întoarcem la lucrurile simple, la povești, la amintiri, în loc de succese și lucruri materiale. 

11. Și, la final, recomandă, te rog, atât mie cât și cititorilor acestui interviu, o carte pe care crezi că ar trebui să o citească toată lumea și un blog pe care toți ar trebui să îl urmărească, indiferent în ce limbă e scris.

Cred că oricine, indiferent de vârstă sau preferințe literare, s-ar distra teribil cu Magazinul de sinucideri, o carte care se găsește cam greu, dar merită din plin căutarea! E extrem de amuzantă, în ciuda numelui. Bloguri nu prea citesc, așa că o să recomand site-ul Booktuber-ului meu preferat, anume Books and Quills

Mulțumesc mult de tot pentru interviu, Irina! Mi-au plăcut super mult răspunsurile tale și mă bucur că am avut ocazia să te iau la întrebări! Toate cele bune și multă baftă în tot ceea ce faci!

Comentarii

  1. Dintre toți vloggerii români de carte, dacă aș urmări constant, ea ar fi cu siguranță prima mea opțiune. Fain interviu!♥

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place că prin intermediul articolului acesta reușesc să o cunosc mai bine pe Irina. :)

    Good job!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018