FILIT 2018, ziua 3 || Scriitori în Centru, poezii

Viața-i prea scurtă ca să stai degeaba!

 

Ziua a treia de la Filit a fost cea în care am participat la cele mai multe evenimente, cred. Dar am făcut și alte chestii pe lângă cele de la FILIT (cumva) și o să spun puțin și despre acelea.


Înainte să înceapă serille de Scriitori în centru, am mers la Palas și am făcut o raidă prin Cărturești, după care am trecut și pe la Arca lui Gutenberg, unde prețurile erau muult mai mici și am căzut în „pacat”. Prima carte pe care am căutat-o a fost Între cer și pământ de Jon Kalman Stefansson, aceasta fiind de fapt cartea despre care vă ziceam în articolul precedent. Am găsit-o la standul editurii Polirom cu doar 20 de lei. Și mi-am mai luat o carte de la editura  Trei, dar aflați care e în Book Haul-ul ce urmează să apară aici pe blog. Ah, și am văzut și Fiul lui Neptun, abia apărută în română, la fel ca Sărutul Câștigătorului, care este ceva mai groasă decât mă așteptam și care arată superb! Abia aștept să le iau pe amândouă.

După asta, am participat la trei întâlniri de Scriitori în Centru, care chiar mi-au plăcut mult, deși nu toate în aceeași măsură.

 
Prima întâlnire i-a avut ca invitați pe Alex Tocilescu, Andrei Crăciun și Goce Smilevski. Din nou, chiar nu am fost atras de autorii români (și, sincer, nu prea au vorbit despre cărți tare mult, ca să văd dacă mă atrag), dar despre cartea lui Goce Sora lui Freud știam câte ceva și când a povestit despre povestea din spatele cărții, procesul de scriere, cum a ajuns să publice cartea și cum a ajuns așa populară, acum chiar vreau să o citesc.

 

Următoarele două întâlniri au fost cu Mihai Buzea, Svetlana Dorosheva, Irina Teodorescu și Diana Geacăr, Alex Văsieș. Mi-a plăcut mult de Svetlana și de Irina, de la care am să caut ceva cărți să citesc.




În timpul zilei, când eram cu Alexandra, ne-am întâlnit și cu Daria (de la Daria prietenă cu cărțile), unul dintre cei mai populari BookTuberi de la noi și despre care am auzit numai lucruri faine, mă bucur că m-am întâlnit cu ea, e o persoană super de treabă și matură pentru vârsta ei și cu o gândire super. Aruncați un ochi pe munca ei, o face așa cum trebuie! Cu Daria m-am mai întâlnit și la două evenimente organizate de FILIT, dar vor fi incluse în ziua a 4-a.

 



Seara am fost, bineînțeles, la întâlnirea cu Jonathan Franzen din cadrul proiectului Serile FILIT și primul lucru de spus e Jos pălăria pentru decizia de a traduce în căști! Pentru că așa a fost mai mult timp de discuție, conversația a avut loc mai ușor, mai fluid plus că nu ar fi fost dialogul la fel de lung dacă se pierdea timpul cu traducerea. Asta a fost super! Și apoi, da, Jonathan mi-a părut un om inteligent, amuzant și cu o personalitate interesantă, dar plăcută, oricum. Din păcate, nu am reușit să iau nici o carte de-a lui, erau cumva peste bugetul meu, dar Alexandra are Puritate, o s-o citesc cândva de la ea probabil (mersi! :)).


Iar după întâlnirea cu Jonathan am trecut un pic și pe la Casa FILIT unde a avut loc Noaptea albă a poeziei și cât am stat a fost super, erau o mulțime de oameni acolo, nu m-aș fi gândit. Și da, în ultima vreme am dezvoltat o pasiune aparte pentru poezie și, dacă spuneam că scriitorii români contemporani nu mă atrag în mod deosebit, poeții și-au făcut puțintel loc în inima mea. Nu am stat mult, pentru că mai aveam ceva de mers pe jos până acasă și eram și obosit, dar o să încerc data viitoare, dacă o să mai fie ceva de genul, să stau mai mult, sunt sigur că va merita. (și dacă până acum nu mi-am cerut scuze pentru calitatea pozelor, la asta sigur o voi face, fără lumină naturală chiar e nașpa. Scuzee!)

Ziua 3 de FILIT a fost cea mai plină pentru mine, cred, și totuși nu cea mai faină. Ah, abia aștept să vă vorbesc despre ziua 4 (și ultima, de altfel), din cadrul acestui festival!

Comentarii

  1. Eu sunt complet depășită de poezie, dar am încercat recent volumul Bani. Muncă. Timp liber de Elena Vlădăreanu și mi-a plăcut, eu ți l-aș recomanda. Nu mă pricep suficient de bine cât să pot ști dacă o să-ți și placă, dar mno, mie mi s-a părut fain :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am auzit de ea, dar o să mă documentez, mulțumesc de recomandare!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îți placă și:

Provocare de lectură || ianuarie-iulie 2018

Planuri pentru 2018